5 mniejszych gier z 2024 roku, które okazały się hitami
Rok 2024 był dość mocny pod względem wysokobudżetowych hitów. Otrzymaliśmy choćby STALKER-a 2, Indiana Jones i Wielki Krąg, Astro Bota, Final Fantasy VII Rebirth Space Marine 2, Silent Hill 2 Remake, Helldivers 2, Dragon's Dogma 2 czy Stellar Blade, a więc produkcje, które wielu osobom przypadły do gustu.
Jeśli jednak popatrzymy na mniejsze produkcje, to również znajdziemy kilka perełek, które może i nie zapowiadały się na większe hity, a finalnie zebrały wysokie oceny i sprawiły, że zainteresowani spędzili z nimi wiele wspaniałych godzin.
Poniżej wymieniam pięć najbardziej popularnych produkcji wpisujących się w podane wyżej kryteria:
Banishers Ghosts of New Eden
Zestawienie otworzy Banishers: Ghost of New Eden, w którym wcielamy się w Anteę i Reda, łowców duchów, którzy przemierzają Nowy Eden, by uwolnić osadników od nadprzyrodzonych zagrożeń. Nasza misja komplikuje się, gdy Antea ginie i sama staje się duchem, zmuszając nas do dokonania trudnych wyborów między miłością a obowiązkiem. Przemierzamy mroczne lasy i opustoszałe osady (w formacie znanym z God of War), odkrywając tajemnice przeszłości oraz pomagając (lub szkodząc) napotkanym postaciom. Walczymy, korzystając zarówno z broni Reda, jak i nadprzyrodzonych mocy Antey, co pozwala na różnorodne strategie w starciach. Każda decyzja, którą podejmujemy, wpływa na losy zarówno bohaterów, jak i świata gry, prowadząc do różnych zakończeń. Historia wciąga emocjonalnie, stawiając nas przed dylematami moralnymi, które testują nasze przekonania. Świat przedstawiony zachwyca klimatem i dbałością o szczegóły, tworząc immersyjne doświadczenie pełne napięcia i dramatyzmu.
Balatro
W Balatro (które w ramach ciekawostki walczyło o główną nagrodę GOTY 2024 podczas zeszłorocznego The Game Awards) budujemy talię kart i tworzymy możliwie najsilniejsze układy pokerowe, by pokonać kolejne rundy i zdobywać coraz wyższe mnożniki punktów. Eksperymentujemy z Jokerami, które nadają unikalne efekty naszym kombinacjom, zmieniając dynamikę rozgrywki i otwierając nowe strategie. Każda rozgrywka różni się od poprzedniej, ponieważ losowość kart i dostępnych ulepszeń zmusza nas do adaptacji i kreatywnego myślenia. Stopniowo odblokowujemy kolejne talie, poziomy trudności i nowe mechaniki, co sprawia, że gra pozostaje świeża nawet po wielu godzinach. Balansujemy ryzyko i nagrody, decydując, kiedy inwestować w ulepszenia, a kiedy oszczędzać zasoby na trudniejsze rundy. W miarę postępów rośnie poziom trudności, wymagając od nas coraz bardziej zaawansowanych strategii i optymalizacji talii. Kolorowa, stylizowana oprawa i dynamiczna muzyka podkreślają szybkie tempo gry, tworząc wciągające doświadczenie, które trudno odłożyć na bok.
Pacific Drive
W Pacific Drive przemierzamy opustoszałą strefę, prowadząc nasz mocno wysłużony samochód przez tajemnicze i niebezpieczne tereny. Zbieramy surowce, ulepszamy pojazd i staramy się przetrwać w świecie pełnym anomalii, które zmieniają zasady rzeczywistości. Każda wyprawa to ryzyko – nigdy nie wiemy, co napotkamy po drodze, a uszkodzenia auta mogą oznaczać koniec podróży. Modyfikujemy nasz środek transportu, dodając pancerz, nowe systemy i ulepszenia, które zwiększają szanse na dotarcie do kolejnego bezpiecznego miejsca. Eksplorujemy opuszczone budynki, tajne bazy i niepokojące ruiny, próbując odkryć prawdę o tym, co wydarzyło się w Strefie. Z czasem uczymy się wykorzystywać anomalie na swoją korzyść, ale każda decyzja może mieć nieprzewidywalne konsekwencje. Klimatyczna oprawa audiowizualna i poczucie osamotnienia sprawiają, że każda podróż staje się unikalnym, pełnym napięcia doświadczeniem.
Nobody Wants to Die
W Nobody Wants to Die wcielamy się w detektywa, który prowadzi śledztwo w futurystycznym Nowym Jorku, gdzie śmierć stała się opcjonalna dzięki technologii przenoszenia świadomości. Przechadzamy się po mrocznych ulicach i luksusowych apartamentach, szukając tropów w sprawie brutalnych morderstw, które wstrząsają społeczeństwem nieśmiertelnych. Korzystamy z zaawansowanych narzędzi do rekonstrukcji przeszłości, analizując sceny zbrodni i odkrywając ukryte szczegóły. Każdy ślad przybliża nas do prawdy, ale również odsłania mroczne sekrety świata, w którym niektórzy zrobią wszystko, by uniknąć śmierci. Podejmujemy trudne decyzje moralne, balansując między sprawiedliwością a własnym przetrwaniem. Cyberpunkowa atmosfera, styl noir i wciągająca fabuła sprawiają, że każda zagadka staje się intensywnym przeżyciem. W miarę postępów odkrywamy, że prawda może być bardziej przerażająca, niż się spodziewaliśmy.
INDIKA
W INDIKA wcielamy się w młodą zakonnicę, która wyrusza w surrealistyczną podróż przez Rosję pełną grzechu, pokus i wewnętrznych rozterek. Przemierzamy mroczne krajobrazy, spotykając dziwaczne postacie i mierząc się z własnymi wątpliwościami na temat wiary i moralności. Towarzyszy nam diabelski głos, który nieustannie podważa nasze przekonania i prowadzi do nieoczekiwanych sytuacji. Rozwiązujemy zagadki środowiskowe, odkrywamy tajemnice przeszłości i doświadczamy wizji, które mieszają rzeczywistość z koszmarem. Świat gry łączy realizm z groteską, tworząc niepokojącą, a jednocześnie hipnotyzującą atmosferę. Każda decyzja wpływa na naszą podróż, zmuszając do refleksji nad naturą dobra i zła. Historia prowokuje do myślenia, pozostawiając nas z pytaniami, na które nie ma prostych odpowiedzi.
Przeczytaj również
Komentarze (30)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych