Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order (Switch). Zapowiedź gry

Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order (Switch). Zapowiedź gry

Enkidou | 25.05.2019, 15:00

The Black Order to trzecia odsłona Marvel Ultimate Alliance, serii action-RPG, której powstanie inspirowane było rozgrywką Diablo. „Trójka”, ukazująca się dziesięć lat po poprzedniku, to tym razem owoc współpracy między Marvelem a Nintendo, przez co trafi ona tylko na Switcha.

Premiera

Dalsza część tekstu pod wideo

Premiera Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order odbędzie się 19 lipca 2019 roku. Jak wspomniano na wstępie, w odróżnieniu od poprzednich części serii, które ukazywały się na różnych platformach, "trójka" trafi tylko na Nintendo Switch.

Cena

Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order będzie dostępne tylko w edycji standardowej. W cyfrowym sklepie Nintendo gra kosztuje 249,80 zł.

Polonizacja

Gra nie będzie dostępna w polskiej wersji językowej.

Historia produkcji

Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order to trzecia część serii action-RPG, której pierwsza odsłona ukazała się 2006 roku, a druga trzy lata później. Za produkcję poprzedników odpowiadały studia Raven Software i Vicarious Visions, "trójka" jest natomiast dziełem japońskiej ekipy Team Ninja, twórców m.in. Ninja Gaiden, Dead or Alive i Nioh.

The Black Order to jednak przede wszystkim owoc porozumienia między Nintendo i Marvel, o czym wspominał Reggie Fils-Aime, były szef Nintendo of America w wywiadzie, jakiego udzielił serwisowi IGN kilka miesięcy temu. 

W skrócie: Marvel był zainteresowany kontynuowaniem Marvel Ultimate Alliance i zadecydował, że Nintendo będzie idealnym partnerem. Nintendo zaś nawiązało współpracę z Team Ninja, które ceniło za inne zrealizowane wcześniej wspólne projekty, jak Hyrule Warriors czy Fire Emblem Warriors.

Ciągle rozglądamy za podobnymi okazjami. Za grę odpowiada Team Ninja należące do Koei Tecmo. Mają wiele umiejętności, co pozwala wyobrazić sobie, jaka będzie to gra. Jesteśmy nią bardzo podekscytowani. Chcemy uczynić z niej wspaniała doświadczenie, a biorąc pod uwagę popularność uniwersum Marvela, wydaje się nam, że będzie na to duża szansa.

- powiedział Reggie.

Fabuła

Wbrew temu, co może sugerować numeracja w tytule gry, produkcja Team Ninja nie jest fabularną kontynuacją poprzednich dwóch części Marvel Ultimate Alliance. Przeciwnie – jest ona rebootem, przedstawiając nam zupełnie nową historię.

W grze występuje kilkadziesiąt postaci z uniwersum Marvela – zarówno te reprezentujące jasną stronę mocy, jak i czarne charaktery. Historia opowiada o poszukiwania znanych z filmów tzw. kamieni nieskończoności, na których łapę położyć chce Thanos i tytułowy Czarny Zakon. Składa się ona z rozdziałów, w trakcie których odwiedzamy różne zakątki wszechświata i przejmujemy kontrolę nad najróżniejszymi superbohaterami. 

Wśród grywalnych postaci uraczymy m.in. Ant-Mana, Czarną Panterę, Kapitana Amerykę, Daredevila, Deadpoola, Doctora Strange, strażników galaktyki, X-Menów (jak Wolverine), Ms. Marvel, Venoma, Spider-Manów (Peter Parker i Miles Morales), Spider-Gwen, Iron Mana czy Magneto. 

Przykładowi antagoniści (bossowie) to np. Green Goblin, Juggernaut, Kingpin, Mystique, Sandman, Electro, Ultron czy Thanos. 

Za scenariusz odpowiada Marc Sumerak, scenarzysta komiksowy, który wcześniej pracował przy takich seriach jak „Power Pack”, nominowany do nagród „Franklin Richards: Son of a Genius” czy „Ororo: Before the Storm”.

Rozgrywka

Rozgrywka Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order nie odbiega radykalnie od tego, co niektórzy mogą znać z poprzednich części cyklu. Mamy tu do czynienia z grą action-RPG, która pozwala nam wcielić się w licznych bohaterów z uniwersum Marvela. Jak wspomniano wyżej, grywalnych postaci jest tutaj wiele, a co więcej, dysponują one unikalnymi zdolnościami oraz cechami/właściwościami. Dla przykładu Wolverine ze względu na swoją wytrzymałość i zdolności regeneracyjne dobrze sprawuje się jako czołg, Ms. Marvel nieźle radzi sobie w starciach na krótki i średni dystans, z kolei Miles Morales jest bardzo zwinny i razi nieprzyjaciół atakami elektrycznymi, które są w stanie ich sparaliżować. 

W trakcie rozgrywki naszej postaci towarzyszą trzy inne. Kontrole nad nimi może przejąć sztuczna inteligencja lub inni gracze (multiplayer dostępny jest zarówno w wariancie lokalnym, jak i sieciowym). Co warto w tym miejscu zaznaczyć, inni gracze mogą dołączyć do nas praktycznie w każdej chwili. Podopieczni po spełnieniu określonych warunków potrafią odpalać potężne techniki specjalne. Są ich dwa rodzaje: Synergy oraz Ultimate Alliance Extreme (odpalane przez całą czwórkę).

W grze zaimplementowano system rozwoju. Nasi podopieczni gromadzą doświadczenie, które pozwala rozwijać ich potencjał bojowy, a co dziesięć leveli zdobywają oni nową umiejętność (maksymalnie można podpiąć cztery). Ale na tym nie koniec. Na uwagę zasługuje też Alliance Enhancements, drzewko rozwoju pozwalające odblokowywać dodatkowe perki (jak zwiększenie siły ataku), czy Iso-8, przedmioty/power-upy usprawniające zdolności superbohaterów.

Rozgrywka MUA3 nie sprowadza się tylko do młócki z przeważającymi siłami wroga. Tu i ówdzie natkniemy się również na urozmaicające zmagania łamigłówki, choć nie będą one oczywiście nazbyt wymagające. Mogą np. polegać na wciśnięciu przycisków w odpowiedniej kolejności, żeby otworzyć przejście pozwalające kontynuować zadanie.

Oprócz głównego wątku twórcy udostępnili też tryb Infinity Trials. Jak można się domyślić, są to specjalne wyzwania. Możemy dzięki nim zdobyć więcej doświadczenia i użytecznych przedmiotów. Przykładowe zadanie polega np. wyeliminowaniu określonej liczby przeciwników wyrabiając się w wyznaczonym czasie. Infinity Trials odblokowujemy jednak dopiero po pewnym czasie. Oprócz tego istnieją też Infinity Rifts, które działają na podobnej zasadzie, ale mamy do nich dostęp w fabularnej kampanii. 

Jedną z nowości w Marvel Ultimate Alliance 3 jest kamera przywodząca na myśl bardziej tradycyjne gry akcji (jej nazwa to „Heroic Camera”). W poprzednich częściach była ona zawieszona wyżej, tym razem jednak umieszczono ją bliżej naszej postaci i jest bardziej dynamiczna. Fani preferujący perspektywę z poprzednich części będą mieli jednak możliwość, aby przy niej pozostać.

Co jeszcze warto wiedzieć

  • W grze zaimplementowano system komunikacji umożliwiający porozumiewanie się bez konieczności używania czatu głosowego.
  • W zależności od preferencji możemy włączyć lub wyłączyć informację o obrażeniach (tj. liczby wyskakujące po celnym ataku).
  • W MUA3 pojawią mikropłatności.

Materiały video

Enkidou Strona autora
cropper