Premiera i testy PS5PRO - REKTONEWSY16!
Cześć wszystkim, w nowym odcinku REKTONEWSÓW przyglądam się premierze PlayStation 5 PRO i omawiam testy nowej konsoli Sony. Mam zaskakujący debiut Death Stranding na Xboxa i trochę przecieków o Resident Evil 9🎮
W poniedziałek zgodnie z zapowiedziami pojawiły się pierwsze unboxingi PlayStation 5 Pro oraz dokładna specyfikacja i okazało się, że konsola wcale nie ma 33TFlops jak spekulowano tylko 16,7TFlops, więc zgadza się to co mówił na prezentacji Mark Cerny i na co zwracaliśmy uwagę na naszym kanale. W menu PSP5 Pro zauważono opcję do ulepszania obrazu w grach z PlayStation 4, ale w praktyce ciężko cokolwiek zauważyć.
Pojawiło się trochę plotek, że testerzy podobno już sprawdzają Resident Evil 9. Gra ma mieć dwóch głównych bohaterów – Leona i Jill. Fabuła najnowszej odsłony miałaby się rozgrywać 4 lata po zdarzeniach z RE Village. Bohaterowie mieliby zbadać wyspę, na której ma znajdować się siedziba firmy odpowiedzialnej za Eveline. Wyspa w Resident Evil 9 ma odznaczać się wieloma różnorodnymi lokacjami takimi szpital, fabryka, domy, jaskinie, mroczny las, laboratorium oraz świątynia. Główny przeciwnik miałby się nazywać Mr. Simon, a w produkcji powrócą zmodyfikowane zombie (jak Ganados z Resident Evil 4).
W środę odpalano recenzje PS5 PRO. Potwierdzłł się nieznaczny wzrost mocy do 16,7TFlopsa. Dla przypomnienia w zwykłym PS5 mamy 10 TFlopsa, a w XSX 12 TFlopsa. Konsola jest trochę głośniejsza od bazowej wersji i pobiera około 60-80W więcej prądu. Wszystkie gry z PS4 działają identycznie, jak na PS5. Mają tylko delikatnie ostrzejszy obraz. Sony chwali się, że na premierę ulepszonych zostało ponad 50 tytułów, ale okazało się że PSSR, czyli główna funkcja nowej konsoli odpowiadająca za skalowanie obrazu i poprawę ostrości, generuje dużą ilość artefaktów. Powstaje spory aliasing i migotanie obrazu, którego nie ma w przypadku zwykłej PS5. Recenzenci są zgodni, że różnice w grafice są dosłownie minimalne i sprowadzają się do trochę ostrzejszego obrazu na PS5 Pro. Trochę więcej widać w tytułach multiplatformowych. Największe różnice są w grach, które mają odblokowane klatki, bo po prostu wyciągają wtedy więcej. Całość w zasadzie wypada bardzo średnio i moim zdaniem, jeśli ktoś posiada już konsole Sony to nie ma żadnego sensu przesiadać się na PRO.
W czwartek zupełnie niespodziewanie i bez żadenej zapowiedzi odpalono bombę w postaci premiery Death Stranding na Xbox Series X|S! Tego nikt się nie spodziewał! Przy okazji potwierdzano, że cała marka Death Stranding jest własnością Kojima Productions. Gra obchodzi swoje 5 lecie i wersja Director’s Cut jest dostępna na Xbox Series X|S w promocji za 84,50 zł.
Dajcie znać w komentarzach co Wy myślicie o nowej konsoli PlayStation 5 PRO, a osoby preferujące wersję wideo zapraszam na film.