Shin Megami Tensei V - najciekawsze demony, część IV (Vol. 151-205). Podsumowanie.
Znamy już prawie wszystkie demony w Shin Megami Tensei V (nieujawnione pozostały już tylko demony, będące bossami), więc będzie to ostatnia część tego zestawienia. Czwarta część dotyczy 15 moich ulubionych demonów z vol. 151-205. Jako bonus załączam demony dostępne w DLC i małe podsumowanie - czyli moje TOP 10 demonów w SMT V spośród 208 ujawnionych.
20. Miejsce - Mokoi
Rasa: Night
Alignment: Neutral
Pochodzenie: mitologia australijska
Debiut: SMT Devil Summoner Soul Hackers (1997)
Jeden z klasycznych demonów z gier o Raidou (a są to: Mokoi, Azumi, Moh Shuvuu, Ipon Datara, Tsuchigumo, Yoshitsune, Oboroguruma, Hitokotonusi, Ichimokuren, Mishaguji, Raiho i oczywiście High Pixie w Kimono). Niestety część z nich jak np. Oboroguruma nie pojawi się w SMT V, a szkoda, bo demony z gier o Raidou są kozackie. Mokoi z bumerangiem to jedyny przedstawiciel mitologii australijskiej.
19. Miejsce - Moh Shuvuu
Rasa: Raptor
Alignment: Neutral
Pochodzenie: mitologia syberyjska / mongolska
Debiut: SMT Devil Summoner (1995)
Kolejny demon z Devil Summonera i zarazem jeden z moich ulubionych. ,,Waifu'' Raidou. Ten uroczy syberyjski demon z skrzydłami z swoich własnych włosów niemal zawsze jest w moim teamie w early game. Moh Shuvuu to również jedyny przedstawiciel mitologii mongolskiej w SMT.
18. Miejsce - Mishaguji
Rasa: Vile
Alignment: Law
Pochodzenie: mitologia japońska
Debiut: Shin Megami Tensei II (1994)
Japońska odmiana ,,Mary'' (w mitologii buddyjskiej demon ten nazywa się Mara, w japońskiej - Mishaguji). Wyglądem przypomina wiadomo co (penis). Zabawne jest to, że w grze Devil Summoner Raidou Kuzunoha versus Soulless Army generał Munakata ,,uformował'' Mishagujiego z kupy mięsa. A najlepsze są jego ,,negocjacje'' w obu grach o Raidou z ... Marą i Ariochem, gdzie 2 penisy gadają między sobą. Te ich dwuznaczne teksty to czyste komediowe złoto.
17. Miejsce - Camael
Rasa: Herald
Alignment: Law
Pochodzenie: mitologia abrahamska
Debiut: Shin Megami Tensei II (1994)
Camael rzadko jest spotykany w Megatenach, jak do tej pory pojawił się tylko w kilku grach m.in. w SMT 2, Majin Tensei 2, Devil Summoner 1995 i Devil Summoner Raidou Kuzunoha versus King Abaddon. Jak się nie trudno domyśleć design i model 3D Atlus skopiował z tej ostatniej gry. Niestety wygląda na to, że jego chaotyczny odpowiednik Astraroth nie pojawi się w SMT V (no chyba, że w niezapowiedzianym jeszcze DLC). Szkoda, bo liczyłem na fajne dialogi w trakcie negocjacji między nimi.
16. Miejsce - Yoshitsune
Rasa: Wargod
Alignment: Neutral
Pochodzenie: mitologia japońska
Debiut: SMT Devil Summoner (1995)
Osobiście nigdy nie przepadałem za Yoshim, wygląda trochę zbyt generycznie dla mnie, ale jednego nie można mu odmówić - niesamowicie OP skill setowi. Nasz spamujący ,,Hassou Tobi'' samuraj, tym razem będzie mid game'owym demonem, więc fanów tej postaci zapewne ucieszy fakt, że pogramy nim nieco dłużej niż np. w Personie.
15. Miejsce - Nebiros
Rasa: Fallen
Alignment: Chaos
Pochodzenie: mitologia abrahamska
Debiut: DDS Megami Tensei II (1990)
Fabularny demon z SMT 1 i zarazem jeden z najstarszych demonów w serii. Niezwykle OP w grach o Raidou (całkowicie niewrażliwy na ataki fizyczne w grze akcji jest broken ASF).
14. Miejsce - Belial
Rasa: Tyrant
Alignment: Chaos
Pochodzenie: mitologia abrahamska
Debiut: DDS Megami Tensei II (1990)
Podobnie jak powyższy Nebiros, fabularny demon w SMT 1 (quest z Alice). W dwóch grach jest dosyć trudnym bossem - w Devil Survivor i Majin Tensei. W końcu jest z OP rasy - Tyrant. Szczególne problemy sprawił mi niedawno w Majin Tensei z swoimi nieustannymi posiłkami (ach te pentragamy przyzywające nowe demony).
13. Miejsce - Alice
Rasa: Fiend
Alignment: Chaos
Pochodzenie: mitologia angielska
Debiut: Shin Megami Tensei (1992)
Najstarszy i jedyny przedstawiciel rasy Fiendów w podstawowym SMT V. W podstawowym SMT V, bo Atlus wpadł na genialny pomysł wycięcia pozostałych Fiendów i wrzucenia ich do płatnego DLC.
12. Miejsce - Michael
Rasa: Herald
Alignment: Law
Pochodzenie: mitologia abrahamska
Debiut: DDS Megami Tensei II (1990)
Odpowiednik ostatniego bossa z SMT 1 - Asury. Jeżeli byliśmy po stronie chaosu naszym końcowym bossem w SMT 1 był właśnie Michael, po stronie porządku - Asura. Michael jest moim ulubionym z 4 wielkich archaniołów.
11. Miejsce - Abaddon
Rasa: Tyrant
Alignment: Chaos
Pochodzenie: mitologia abrahamska
Debiut: Shin Megami Tensei (1992)
Oryginalny design z SMT 1, model skopiowany z Digital Devil Saga 2. Abaddon wygląda wyjątkowo obrzydliwie, jak kupa szlamu z wielką paszczą. Lubię tego typu design, więc Abaddona tradycyjnie nie mogło zabraknąć w moim zestawieniu.
10. Miejsce - Mot
Rasa: Fury
Alignment: Law
Pochodzenie: mitologia kananejska
Debiut: SMT Devil Summoner (1995)
Mot: Byest Eye, Makakaja, Dekunda, Beast Eye, Makakaja, Tempest, Best Eye, Makakaja, Megidolaon, Beat Eye, Makakaja, Megidolaon ...
Demifiend: Mot, can i have a turn ?
Mot: No, Beast Eye brrr...
9. Miejsce - Kohryu (Huang Long)
Rasa: Dragon
Alignment: Chaos
Pochodzenie: mitologia chińska
Debiut: DDS Megami Tensei (1987)
Co tu się rozpisywać, po prostu smok z Dragon Ball :)
Poza tym najlepszy demon na dwóch ostatnich bossów w SMT Strange Journey Redux.
8. Miejsce - Idun
Rasa: Megami
Alignment: Law
Pochodzenie: mitologia nordycka
Debiut: Shin Megami Tensei V (2021)
Zupełnie nowy demon w SMT V. Z wyglądu przypomina typową Czerwonego Kapturka z Octoberfest. Jej animacja specjalnej umiejętności, wygląda jakby była żywcem wzięte z Tokio Mirrage Sessions, albo z dowolnej innej gry o japońskich idolkach. Plus za pomysł, design moim zdaniem trochę zbyt anime jak na standardy SMT, ale wykonanie jest po mistrzowsku.
7. Miejsce - Kaya no Hime
Rasa: Jirae
Alignment: Neutral
Pochodzenie: mitologia japońska
Debiut: Giten Megami Tensei (1999)
,,Demon'' który w przeszłości był tylko w jednej grze - Giten Megami Tensei, gra wydana na popularnych w Japonii komputerach firmy NEC (PC Engine). Jej design w Giten był jednak diametralnie inny, przypominał on wielkiego czerwonego ... robala. W SMT V demon ten jako jeden z nielicznych doczekał się pełnego reworku. Teraz przypomina ona mocno ,,słomianą lalkę'', lub jak ktoś woli ,,spaghetti w kimono''. Świetna robota Atlus !!!
6. Miejsce - Ishtar
Rasa: Lady
Alignment: w zależności od gry, ale prawdopodobnie w SMT V będzie to Chaos
Pochodzenie: mitologia mezopotamska
Debiut: Shin Megami Tensei II (1994)
Dobrych modeli kobiecych nigdy nie za wiele :)
5. Miejsce - Amon
Rasa: Tyrant
Alignment: Chaos
Pochodzenie: mitologia egipska / abrahamska
Debiut: DDS Megami Tensei II (1990)
Design z SMT Strange Journey Redux, konkretnie jest to ekslusywny demon dla Alex w tej grze. Amon w SMT V debiutuje w pełnym 3D i wygląda przekozacko. Zdecydowanie jeden z najbardziej dopracowanych modeli 3D w portfolio Atlusa.
4. Miejsce - Maria
Rasa: Megami
Alignment: Law
Pochodzenie: mitologia abrahamska
Debiut: SMT Nine (2002)
Design i model 3D z Xbox-owego ekslusive'a - SMT Nine. Fantastyczny design, jeden z moich ulubionych w całej serii. Jej charakterystyczny i trochę straszny głos jest wprost genialny. Prawdopodobnie Maria to najlepszy uzdrowiciel i support w tej grze. Szkoda tylko, że Atlus nadal nie ma jaj na stworzenie modelu 3D Jezusa z oryginalnego Devil Summonera z 1995 roku (w tej grze był demon łudząco przypominający Jezusa tyle, że nazywał się on Agony). Byłoby świetnie ubić ich obydwoje w jednej grze :)
3. Miejsce - Mara
Rasa: Tyrant
Alignment: Chaos
Pochodzenie: mitologia lankijska / buddyjska
Debiut: Shin Megami Tensei (1992)
Design z SMT II, model pewnie z Persony 5. Ikoniczny demon w serii, obiekt wielu żartów i memów. Po prostu duży i żylasty penis na rydwanie. Design 100/10, the best girl / the best boy. W SMT V jest fajny ester egg - Mara będzie demonem na 69 lvlu :)
2. Miejsce - Belzebub
Rasa: Tyrant
Alignment: Chaos
Pochodzenie: mitologia abrahamska
Debiut: DDS Megami Tensei (1987)
Tyrant Belzebub występuje pod dwoma formami - ludzkiej: jako niebieski Shrek i demonicznej: jako władca much. W obu formach jest morderczy i niezwykle trudny do pokonania. Wprost uwielbia spamować insta-killami (w SMT V posiada identyczny skill z SMT III zwany Death Flies) i Megidolaonem. Design pierwsza klasa, jeden z ikonicznych dla całej serii.
1. Miejsce - Metatron
Rasa: Herald
Alignment: Law
Pochodzenie: mitologia abrahamska
Debiut: Shin Megami Tensei II (1994)
Mój ulubiony ,,demon'' w całej serii. Metatron to najbliższy Bogu z aniołów, więc nic dziwnego, że wygląda jak służący jemu robot. Wszystko uwielbiam w Metatronie: od lore, przez design, aż po przydatność w walce (Fire of Sinai OP). Niestety w SMT V zastąpili jego charakterystyczny mechaniczno-metaliczny głos jakimś diabolicznym pomrukiem. Jego VA z Strange Journey Redux i SMT III Nocturne HD Remaster był o niebo lepszy.
Lista demonów w DLC:
- Fiend Matador
- Fiend Daisoujou
- Fiend Hell Biker
- Fiend Red Rider
- Fiend Pale Rider
- Fiend Black Rider
- Fiend White Rider
- Fiend Mother Harlot
- Fiend Trumpeter
- Demifiend
- Lady Artemis (pełny rework)
- Megami Cleopatra (pierwszy model w 3D, design z SMT IV Apocalypse)
- Tyrant Mephisto (pierwszy model w 3D, design z SMT IV Apocalypse)
PODSUMOWANIE
Moje TOP 10 demonów w SMT V:
1. Metatron
2. Sandalphon
3. Belzebub
4. Mara
5. Maria
6. Amon
7. Kaya no Hime
8. Mothman
9. Moh Shuvuu
10. Pixie
Zachęcam do podzielenia się swoimi ulubionymi demonami w SMT V w komentarzach. Jestem ciekaw waszych wyborów.