Crash Bandicoot - opis gry
Crash Bandicoot (we wczesnej fazie projektowej znany jako Willie the Wombat) to platformówka wyprodukowana przez Naughty Dog i wydana przez Sony Computer Entertainment 9 września 1996 roku w USA i 2 listopada 1996 roku w Europie na PlayStation. Pod koniec 1996 roku gra trafiła do Polski, a jej dystrybucją zajęło się Sony Poland.
Gra jest pierwszą z trzech gier, które to Naughty Dog wyprodukował dla Universal Interactive Studios w ramach umowy, wskutek realizacji której w 1994 roku został wydany Way of the Warrior. Pierwotny gatunek nie był znany, jednak zainteresowanie założycieli studia platformówkami połączone z obserwacją kilku popularnych tytułów z okresu oraz sugestią wiceprezesa Universal, Marka Cerny'ego, sprawiło, że finalnie zdecydowali się na ten gatunek. W późniejszym czasie udało im się nawiązać kontakt z Sony, który oczarowany wersją demonstracyjną zdecydował się na dogadanie z posiadającym prawa do marki Universal Interactive Studios, które zostało wydawcą. Produkcja została zaprezentowana po raz pierwszy opinii publicznej podczas E3 w 1996 roku.
Pod względem mechaniki rozgrywki gra przypomina typowe dla gatunku produkcje, których żartobliwa nazwa odnosiła się do serii Sonic. Gracz zatem będzie poruszał się w określonym kierunku po drodze niszcząc skrzynki, walcząc ze stworzeniami czy omijając przeszkody. Z tą produkcją można zapoznać się jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza. W ramach fabuły opowiedziana jest osadzona na pewnej wyspie historia, gdzie ważnymi osobistościami są doktorzy Neo Cortex oraz Nitrus Bio. Pewnego dnia decydują się oni stworzyć machinę z pomocą której można przeistaczać dobre istoty w złe. Liderem jednej z takich grup jest jamraj pasiasty Crash - po wkroczeniu do maszyny wszyscy, poza nim, zostają przemienieni. Doktorzy, po zorientowani się co się stało i znając przy okazji do czego Crash jest zdolny, wyrzucają go na inną wyspę i na cel biorą jego dziewczynę. Jamraj wyrusza więc w podróż, by powstrzymać doktorów przed dalszą realizacją ich planów.
Produkcja spotkała się z bardzo ciepłym odbiorem ze strony społeczności, a chwalono głównie rozbudowaną, kolorową i dokładną jak na PlayStation - dość często recenzenci mówili, że jest to jedna z ładniejszych gier na tą platformę. Do 1999 roku sprzedano ponad 4,5 miliona kopii z grą.
Autor opisu: BZImienny
Komentarze (219)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych