Resident Evil 3: Nemesis

Resident Evil 3: Nemesis

Ocena wg platformy:

PC 8.6
PSone 8.6
GC 8.6
DC 8.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Horror
Śr. czas:
14 godzin
Premiery
Świat:
22.09.1999
Europa:
18.02.2000
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Horror
Śr. czas:
14 godzin
Premiery
Świat:
22.09.1999
Europa:
18.02.2000

Resident Evil 3: Nemesis - opis gry

Resident Evil 3: Nemesis jest grą z gatunku survival horror wyprodukowaną i wydaną przez japońską firmę Capcom w lutym 2000 roku na konsolę PlayStation, a później także na PC, Dreamcasta i GameCube’a.

Połowa gry toczy się na dobę przed wydarzeniami z Resident Evil 2, a druga - dwa dni po. Z pogrążonego w chaosie Raccoon w pojedynkę wydostać próbuje się także Jill Valentine, prześladowana przez efekt programu „Nemesis” - potężną, praktycznie niezniszczalną wersję Tyranta, zaprogramowaną na eliminację członków formacji S.T.A.R.S., prowadzącej śledztwo w sprawie prawdziwych działań Umbreli. Kobieta wkrótce spotyka trzech ocalałych członków UBCS (Umbrella Biohazard Countermeasure Service), z których szybko pozostaje tylko jeden - Carlos Oliviera. Ostatnia deska ratunku dla dwójki, w postaci helikoptera wezwanego przez Jill zawodzi po tym, jak Nemesis strąca maszynę strzałem z wyrzutni rakiet. W dodatku w wyniku nierównego pojedynku z Nemesisem, Jill zostaje zainfekowana wirusem T. Na odnalezienie szczepionki bohaterowie nie mają dużo czasu, gdyż rząd Stanów Zjednoczonych zamierza wystrzelić w stronę Raccoon pocisk atomowy mający położyć kres szalejącej epidemii.

Dalsza część tekstu pod wideo

Walka z użyciem broni palnej i białej oraz rozwiązywanie zagadek logicznych o różnym stopniu skomplikowania - to czynności, które podobnie jak w poprzednich odsłonach serii, w Nemesis wykonujemy najczęściej. Akcja pokazywana jest z wielu stacjonarnych punktów widzenia, czasami nietypowo umieszczonych dla podkreślenia dramatyzmu. Deweloper zaimplementował w „trójce” kilka nowych elementów. Bohaterka otrzymała nowe ruchy: unik przed atakiem rzucającego się zombiaka oraz szybki obrót o sto osiemdziesiąt stopni, by uciec. System decyzji pozwala z kolei wybrać sposób działania w kilku gorących chwilach gry (np. co zrobić gdy atakuje Nemesis? zostać na placu, czy może uciec do komisariatu?). Autorzy umożliwili tworzenie własnej amunicji z kombinacji różnych rodzajów prochu znajdowanego po drodze. W wersji na Dreamcasta bohaterce można zmienić strój już na starcie, a dodatkowy tryb zręcznościowy The Mercenaries jest od razu odblokowany. Ekranik VMU przy kontrolerze wyświetla stan zdrowia Jill.

Oprawa graficzna w edycji na konsolę Sony postarzała się zdecydowanie bardziej od wersji na Dreamcasta. W Resident Evil 3: Nemesis na platformie Segi poza postaciami przeskalowano również tła, dzięki czemu obraz wyświetla się w wyższej rozdzielczości. Klimat ponownie zagęszcza świetna ścieżka dźwiękowa, tym razem spod ołówka duetu Masami Ueda - Saori Maeda.

PS. Gra dostępna jest w dystrybucji cyfrowej na PS Store.

Wideo - Resident Evil 3: Nemesis

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (107)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper