Resident Evil 2 - opis gry
Resident Evil 2 jest grą z gatunku survival horror wyprodukowaną i wydaną przez japońską firmę Capcom w maju 1998 roku na konsolę PlayStation. Rok później tytuł trafił na PC, a w styczniu 2000 na Nintendo 64. Kilka miesięcy później pojawiła się wersja Dual Shock Ver. na PSone, a kilka lat potem przygotowano edycje na Dreamcasta oraz GameCube'a.
Akcja Resident Evil 2 rozgrywa się kilka miesięcy po wydarzeniach znanych z części pierwszej. W podziemnym laboratorium dr Williama Birkina zjawia się „oddział sprzątający” korporacji Umbrella, który przejmuje wyniki badań, zaś Williama poważnie rani seria z karabinu. Dogorywający doktor w akcie desperacji ratuje się wstrzyknięciem sobie dawki wirusa G, który natychmiast zamienia go w odrażającego mutanta. Bestia dogania oprawców w kanałach pod ulicami miasta i wycina ich w pień, rozbijając przy tym zabezpieczone fiolki z wirusem T. Urzędujące w kanałach szczury łapią infekcję, w szybkim tempie roznosząc zarazę po mieście. Jeden z badaczy Umbrelli, Frederic Downing, korzystając z powstałego zamieszania wykrada z laboratoriów pracodawcy próbki wirusa T i G, po czym ucieka z miasta. Świeżo upieczony policjant Leon S. Kennedy rozpoczyna swój pierwszy dyżur akurat w momencie, gdy sytuacja w Raccoon wymyka się spod kontroli. Podobnie zresztą jak Claire Redfield, która niefortunnie wybrała dzień na poszukiwania brata, znanego z części pierwszej Chrisa.
Podobnie jak w oryginale, gracz może wybrać postać, w którą chce się wcielić (Leon lub Claire), jednak scenariusze dwójki bohaterów dość znacznie się od siebie różnią i oferują alternatywne wersje wydarzeń w zależności od poczynań gracza. Postaci posiadają swoich pomocników, którzy przez moment są nawet grywalni. To agentka szpiegowska Ada Wong myszkująca po laboratorium Umbrelli oraz Sherry Birkin, córka jednego z naukowców. Zachowując prerenderowane tła, zwiększono liczbę zombie na ekranie i urozmaicono miejsca akcji płonącymi ulicami miasta, co spowodowało większe natężenie akcji niż wcześniej. Gracze moga także zwiedzić takie lokacje jak komisariat, kanały czy laboratorium Umbrelli.Trzon rozgrywki pozostał w „dwójce” bez zmian, zatem znów akcję śledzimy z perspektywy trzeciej osoby, ale naszą postać oglądamy ze statycznych kamer. Zabawa w produkcji Capcom dzieli się na dwa podstawowe elementy: rozwiązywanie wymyślnych zagadek logicznych oraz walkę z zombie i innymi mutantami. W zależności od wyboru postaci można liczyć na zróżnicowany arsenał. Leon używa dla przykładu shotguna, podczas gdy Claire posługuje się kuszą.
W menu gracz może sprawdzić stan zdrowia bohaterów, użyć medykamentów do leczenia ran, przypisać broń czy złączyć niektóre przedmioty. Kondycję bohaterów można również określić bezpośrednio w grze. Im większe obrażenia tym postać wolniej się rusza, trzyma się za bok, tudzież zaczyna kuleć. Podobnie jak w jedynce nadmiar przedmiotów można przechowywać w specjalnych skrzyniach, a stan gry zapisujemy przy maszynach do pisania wykorzystując do tego znalezione podczas gry taśmy barwiące. Nintendo 64 otrzymało edycję z dodatkowymi strojami dla bohaterów, regulacją brutalności oraz generatorem losowo rozmieszczającym przedmioty. Na Dreamcaście RE 2 wykorzystuje Visual Memory Unit, czyli wpinaną w pada kartę pamięci z wyświetlaczem. Na ekraniku wyświetla się informacja o energii postaci.
Mimo upływu lat, Resident Evil 2 wciąż prezentuje się nienajgorzej, a największe wrażenie robią szalenie dopracowane prerenderowane tła. Najlepiej wyglądającą wersją jest ta dedykowana konsoli Nintendo 64. Edycja na GameCube’a cierpi na poważne spadki płynności animacji. Niezależnie od platformy, tak samo dobrze wypada klimatyczna muzyka tercetu Masami Ueda - Shusaku Uchiyama - Shun Nishigaki.
Komentarze (99)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych