Diablo II to gra role-playing, w której przemierza się setki kilometrów lochów (tzw. dungeon crawler). Tytuł został stworzony przez Blizzard North i wydany w USA przez Blizzard Entertainment, a w Europie przez Sierra Entertainment w czerwcu 2000 roku. Jedną z najważniejszych cech Diablo II jest możliwość zabawy online poprzez serwery Battle.net, co zapewniło grze bardzo dużą popularność przez długi czas. Do gry wydano również duże rozszerzenie w 2001 roku, zatytułowane "Lord of Destruction".
Rozgrywka w Diablo II prezentowana jest w tradycyjnym rzucie izometrycznym i polega na przemierzaniu długich lochów w celu znalezienia źródła zła, które terroryzuje ludzkość. W przeciwieństwie jednak do pierwszego Diablo, w "dwójce" środowisko jest bardziej zróżnicowane - gracz eksplorować będzie lochy stylizowane na architekturę Majów czy obszary pustynne. System walki jest prosty - sprowadza się do zadawania naprzemiennie przez protagonistę i potwory szlagów. Taktyczna głębia Diablo II skryta jest w możliwościach dopasowywania odpowiednich zestawów ekwipunku i magicznych zaklęć, tak by bohater był jak najbardziej skuteczną bojową maszyną. Gracz ma swobodę decyzji, czy chcę stworzyć czarodzieja, osiłka, a może postać łączącą te dwa różne role-playowe bieguny.
Dalsza część tekstu pod wideo
W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Diablo II zostało stworzone od razu jako tytuł z funkcją sieciową. Po połączeniu z serwerami Battle.net gracze mogą wspólnie przemierzać lochy, ale również walczyć ze sobą, co okazało się szczególnie atrakcyjne dla dużej grupy osób. O popularności sieciowej Diablo II może świadczyć fakt, że 9 lat po premierze Blizzard wydało patch do gry.
Diablo II kontynuuje bezpośrednio wydarzenia z pierwszej odsłony serii. Okazuje się, że pomimo pokonania tytułowego stwora, dusza śmiałka została zniszczona. Dawny bohater przywołuje kolejne demony, które nękają ludzkość. Zadaniem nowej grupy wojowników jest powstrzymać herszta nowej grupy demonów.
Pierwotnie Blizzard spodziewało się, że powstawanie Diablo II zajmie 2 lata. Okazało się, że prace nad grą ciągnęły się jednak znacznie dłużej - prawie przez 4 lata. Gra została bardzo dobrze przyjęta przez graczy i recenzentów, którzy chwalili bogate opcje rozwoju bohatera, a także funkcjonalność online. Problematyczny okazał się natomiast ponownie zbyt prosty scenariusz. Tytuł otrzymywał najczęściej oceny o wysokości 8,5/10.
Komentarze (42)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych