Wasteland 3 - opis gry
Wasteland 3 to gra RPG przygotowana przez znane studio inXile Entertainment. Produkcja została zapowiedziana w 2016 roku po wielkim sukcesie Wasteland 2 na komputerach osobistych i konsolach. Trzecia odsłona, identycznie jak poprzednia część, została sfinansowana dzięki zbiórce pieniędzy przeprowadzonej na Kickstarterze. Nad projektem czuwał Brian Fargo, twórca oryginału.
Fabuła
Wasteland 3 jest bezpośrednią kontynuacją części drugiej. Po wydarzeniach przedstawionych w poprzedniku strażnicy zostają pozbawieni bazy. Z odsieczą przybywa im jednak samozwańczy tzw. patriarcha Colorado, de facto przywódca tego regionu, który oferuje na pozór niezwykle atrakcyjny deal: strażnicy pomogą mu utrzymać władzę, co wymagać będzie rozprawienia się lokalnymi wichrzycielami, a on w zamian udzieli im po osiągnięciu celu wszelkiej możliwej pomocy.
Zadanie jednak już na początkowych etapach napotyka trudności. Team November, oddział wysłany z pustynnej Arizony do zasypanego śniegiem Colorado, zostaje bowiem przetrzebiony. Ostaje się zaledwie jeden ocalały, który od teraz musi sobie poradzić w brutalnym świecie pełnym szalonych kultystów, walczących ze sobą frakcji czy zwyczajnych do cna zdemoralizowanych podrzynaczy gardeł.
Rozgrywka
Trzon rozgrywki Wasteland 3 nie różni się zbytnio od poprzednika. Produkcja inXile to gra RPG z nieliniową strukturą i z turowym systemem walki, w której kierujemy oddziałem złożonym z maksymalnie kilku strażników. Podczas starć możemy korzystać z elementów otoczenia, by np. zadać większe obrażenia przeciwnikom lub schować się przed ich czujnym okiem, a użycie umiejętności regulują specjalne punkty AP (Action points). Na tym nie koniec. Integralną częścią naszych zmagań jest również eksploracja, nawiązywanie relacji z NPC-ami, a nawet rozwiązywanie łamigłówek.
Trzecia część Wasteland wprowadza także różne zmiany, zarówno te mniejsze, jak i większe. Jeśli chodzi o te pierwsze, wspomnieć warto np. o umiejętnościach drużynowych, mechanice Down-But-Not-Out pozwalającej uratować postać przed niechybną śmiercią, więcej możliwości w dziedzinie interakcji z otoczeniem czy też pewnych pomniejszych ułatwieniach i modyfikacjach, jak chociażby automatyczne przydzielanie postaci do czynności specjalnych.
W Wasteland 3 po raz pierwszy w historii serii pojawią się pojazdy. Na stosunkowo wczesnym etapie przygody będzie to jedynie zardzewiały rzęch wykopany spod śniegu, ale później zyskamy kolejne. Pojazdy przydadzą nam się w trakcie walk (choć nie dostaną się w każde miejsce na mapie), a także będzie się je dało modyfikować, co dotyczyć ma wyglądu zewnętrznego, uzbrojenia i pancerzy. Maszyny będą też jednak mogły ulec zniszczeniu. W takich przypadkach trafią one z powrotem do naszej bazy wypadowej.
Multiplayer
W trzeciej odsłonie Wasteland po raz pierwszy pojawia się też multiplayer. Dwie osoby mogą w nim połączyć siły i razem przemierzać Colorado. InXile określa tutejszy multiplayer jako “co-experience”, czyli wspólne doświadczenie, nie jest to zatem kooperacja w ścisłym tego słowa znaczeniu. Postacie grających razem osób będą stanowiły część tego samego oddziału, lecz nie będą musiały współdziałać w każdej sprawie. Jedna osoba może wybrać jeden sposób działania, druga inny i podążać własnymi ścieżkami.
Komentarze (31)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych