Age of Mythology - opis gry
Age of Mythology to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez Ensemble Studios i wydana przez Microsoft. Tytuł ukazał się na PC. Był on spin-offem serii Age of Empires.
Rozgrywka - Age of Mythology
Trzon rozgrywki nie uległ zmianie względem głównych odsłon cyklu. Podczas zmagań naszym zadaniem jest rozwijanie cywilizacji. Do wyboru mamy trzy kultury: grecką, egipską i nordycką. Różnice pomiędzy nimi są znaczące: inne jednostki, inne modele ekonomiczne, drzewka rozwoju, sposoby pozyskiwania przychylności bogów etc. To wszystko sprawia z kolei, że kierowanie dostępnymi ‘frakcjami’ wymaga znacząco odmiennego stylu grania. Kampania toczy się na przestrzeni czterech epok - rozpoczynamy od okresu archaicznego, kończymy zaś na epoce mitycznej. Zmagania rozpoczynamy od wyboru boga (spośród trzech dostępnych), a po upływie epoki wybieramy kolejnego, tym razem ‘pomniejszego’. Ich względy wobec nas mają znaczący wpływ na rozgrywkę (poprzez bonusy, umiejętności itd.).
W grze, jak wspomniano, mamy do dyspozycji rozmaite rodzaje jednostek. Nowością niewidzianą w poprzednich cyklu jest obecność jednostek mitycznych (np. znanych z mitów i legend potworów) oraz herosów. Zdolności tych pierwszych da się z czasem usprawniać w świątyniach, herosi natomiast lepiej niż ludzie radzą sobie w starciach z nimi. Rozgrywka doczekała się ponadto pomniejszych modyfikacji, np. wśród surowców nie ma już kamienia.
Niezależne od wybranej kultury kampania jest jedna i składa się z ponad trzydziestu misji, w trakcie których poszczególne cywilizacje nawiązują kontakt. Gra nie stawia nacisku wyłącznie na realizm - niektóre zadania garściami czerpią z mitów, np. gdy naszym zadaniem jest nie dopuścić do uwolnienia tytana. Oprócz tego twórcy zaimplementowali również multiplayer.
Age of Mythology to pierwsza część serii działający na silniku 3D.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych