Alice: Madness Returns - opis gry
Alice: Madness Returns to gra przygodowa o klimacie jak z psychologicznego horroru stworzona przez studio Spicy Horse i wydana przez Electronic Arts w czerwcu 2011 roku na PC i konsole PlayStatio 3 oraz Xbox 360. Madness Returns jest sequelem wydanej jedenaście lat wcześniej American McGee's Alice, która znalazła się jako bonus na płycie z kontynuacją.
Fabuła Madness Returns kontynuuje historię z części pierwszej. Alice Liddell oszalała, żyjąc w przekonaniu, że pożar, który strawił jej rodzinę oraz dom, był tak naprawdę jej winą. Dziewczyna leczona jest w szpitalu Rutledge Asylum, z którego zostaje wypuszczona. Akcja Alice: Madness Returns rozpoczyna się w 1875 roku, dwanaście miesięcy po wyjściu Alice ze szpitala. Młoda kobieta ma już 19 lat i mieszka w londyńskim serocińcu, będąc pod opieką doktora Angusa Bumby’ego. Lekarz stosuje hipnozę, pomagając dzieciom pozbyć się raniących je wspomnień, jednak w przypadku Alice terpia nie skutkuje i halucynaje powracają.
Rozgrywka w Alice: Madness Returns ukazana jest z perspektywy trzeciej osoby. Zabawę można podzielić na dwa elementy: walkę oraz sekcje platformowe. Podczas starć bohaterka może używać jednej z wielu dostępnych w grze broni, a jej głównym orężem jest wielki miecz, przypominający przyozdobiony nóż kuchenny. Alice dysponuje dość ubogim repertuarem ruchów, wliczając w to skok, bieg, unik oraz atak. Zbierając porozrzucane przedmioty, gracz może upgrade’ować posiadaną broń, dokonując ulepszeń zwiększających siłę ognia czy zasięg. Twórcy popuścili wodze fantazji, oddając do dyspozycji szereg wymyślnych urządzeń np. The Clockwork Bomb, czyli zdalnie sterowaną bombę.
Produkcja Spicy Horse powstała w oparciu o popularny silnik Unreal Engine 3, jednak deweloper nie wykorzystał tego narzędzia najlepiej, przez co grafika w Alice: Madness Returns nie jest najwyższych lotów. Gra nadrabia za to ciekawym designem świata i postaci, jak również klimatyczną muzyką.
Komentarze (22)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych