Prince of Persia: Zapomniane Piaski - opis gry
Prince of Persia: Zapomniane Piaski to gra przygodowo-zręcznościowa wyprodukowana przez studio Ubisoft Montreal i wydana przez Ubisoft w maju 2010 roku na PC i konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Powstały także wersje Zapomniane Piaski na Wii, PSP i DS, jednak oprócz tytułu nie mają one nic wspólnego z produkcją na PS3 i X360.
Fabuła Zapomniane Piaski poprzedza wydarzenia znane z Prince of Persia: The Two Thrones. Książę wraca do królestwa, by odwiedzić brata. Zastaje nieciekawy widok – pałac jest atakowany przez setki wrogich jednostek. Malik, brat głównego bohatera, postanawia wziąć sprawy w swoje ręce i skorzystać z mocy „Piasków Czasu” – wydaje mu się, iż jest to jedyne wyjście po tym, jak jego żołnierze nie są w stanie sprostać przewadze liczebnej nieprzyjaciela. Szybko okazuje się, że wykorzystanie wspomnianej mocy nie było najlepszym pomysłem, bo pozwoliła ona odrodzić się niebezpiecznemu demonowi oraz piaskowym potworom. Bracia zostają rozłączeni, każdy z częścią medalionu zdolnego powstrzymać całe to zamieszanie. Kłopot w tym, że Malikowi bardzo szybko zaczynają się podobać moce, które posiadł i nie będzie skory do pomagania głównemu bohaterowi...
Solą PoP: Zapomniane Piaski jest walka oraz elementy platformowe. System walki został znacznie przemodelowany względem poprzednich części - teraz głównego bohatera może zaatakować jednocześnie kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt wrogo nastawionych kreatur. W roli przeciwników tym razem wystąpiły różne wariacje piaskowych zombie i szkieletów. Wraz z rozwojem fabuły książę zdobywa nowe umiejętności. Zaczyna się od dobrze znanego cofania czasu, czyli możliwości wrócenia akcji o kilka sekund, co pozwala na przykład cofnąć przypadkowy skok w przepaść. Następnie otrzymujemy m.in. możliwość zamrażania strumieni wody, na skutek czego z wąskich strumieni nagle robią się belki, a z wodospadów ściany, od których można się odbijać i biegać.
Deweloper zdecydował się odejść od cel-shadingowej grafiki z Prince of Persia, umieszczając Zapomniane Piaski w innej konwencji. Pod względem graficznym nie jest to z pewnością najładniejsza gra, lecz nie można odmówić jej pomysłowo zrealizowanych efektów, głównie związanych z wodą. Ścieżkę dźwiękową do produkcji Ubisoft Montreal napisał hollywoodzki kompozytor, Steve Jablonsky.
Komentarze (23)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych