Alice in Wonderland - opis gry
Alice in Wonderland jest grą przygodową wyprodukowaną przez studio Étranges Libellules i wydaną przez firmę Disney Interactive Studios w marcu 2010 roku na konsolę Nintendo Wii. Gra towarzyszyła premierze filmu Tima Burtona pod tym samym tytułem, wydano również wersję na handhelda DS.
Fabuła gry wierna jest historii, jaką opowiada film. Alicję poznajemy w momencie, kiedy ważą się jej życiowe losy. Dowiaduje się właśnie, że matka wybrała dla niej idealnego kandydata na męża - zamożnego lorda. Dziewczyna skonsternowana całą tą kuriozalną sytuacją, nie wie co począć. Widząc przemykającego w ogrodzie białego królika, powracającego wielokrotnie w jej snach, postanawia podążyć za nim uciekając spod pręgierza nieoczekiwanych oświadczyn. Wpadając do króliczej nory ponownie przekracza wrota niesamowitego świata, pełnego dziwów, fantazyjnych stworzeń, gadających kwiatów, ale także terroryzowanego przez złą królową. Alicja nie pamięta poprzedniej wizyty w baśniowej krainie, toteż przyjaźnie nastawieni do niej mieszkańcy pomagają odkryć jej cząstkę dziecka, którym niegdyś była.
Pomimo tytułu, gracz nie wciela się w Alicję, tylko w najbardziej charakterystyczne postaci z fantastycznego świata, wliczając stale spieszącego się Białego Królika, Kapelusznika czy znikającego Kota z Cheshire. Ich cechy charakteru przekładają się na specyficzne umiejętności - Biały Królik potrafi zatrzymywać czas, Marcowy Zając posiada zdolności psychokinetyczne, zaś nietypowy punkt widzenia Kapelusznika umożliwia manipulowanie perspektywą. Pomiędzy postaciami można się w dowolnym momencie przełączać. Gracz śledzi akcję z perspektywy trzeciej osoby, a eksplorację, walkę i zbieranie wysypujących się ze wszystkiego kryształów przerywają wszechobecne zagadki logiczne o różnym stopniu skomplikowania oraz pojawiające się od czasu do czasu portale, w których wychodzą agresywni podopieczni Królowej Kier. Produkcja Étranges Libellules oferuje także tryb kooperacji offline, gdzie drugi gracz może włączać się do zabawy w dowolnym momencie.
Lokacje w grze są mroczne, klimatyczne, w dużej mierze interaktywne, nie pozbawione surrealistycznych elementów. Oprawa graficzna w Alice in Wonderland stoi na wysokim poziomie, a za ścieżkę dźwiękową odpowiada stały współpracownik Tima Burtona, kompozytor Danny Elfman.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych