Assassin's Creed: Bloodlines - opis gry
Assassin's Creed: Bloodlines to efektowna gra akcji, wydana w 2009 roku na konsolę PlayStation Portable. Powstała przy współpracy Ubisoft Montreal oraz Griptonite Games (pierwsza gra GG to NHL Hockey, wydana w 1995 roku konsolę Sega Game Gear).
Akcja tej produkcji rozgrywa się niedługo po zakończeniu wydarzeń opowiedzianych w pierwszej, wydanej na konsole stacjonarne, odsłony serii. Po śmierci swojego przywódcy - Roberta de Sable – który zginął z ręki Altaira, czyli jednego z tytułowych Asasynów, Templariusze uciekli na Cypr. Założyli tam garnizon i postanowili wprowadzić rządy twardej ręki, wykorzystując miejscową ludność do realizacji własnych celów. Ich tropem podążył jednak główny bohater, a po dotarciu na miejsce jego zadaniem jest położenie kresu ich działalności, co zamierza osiągnąć poprzez dołączenie do tutejszego ruchu oporu. Niejako przy okazji ma w planach również dowiedzieć o pochodzeniu i zasadzie działania Fragmentu Edenu – tajemniczego urządzenia, w którego posiadanie wszedł w trakcie pojedynku w twierdzy Masyaf.
Twórcom udało się tutaj zaimplementować większość elementów znanych z gier, które trafiły na Xboxa 360 i PlayStation 3. Do dyspozycji graczy oddali niewielki, choć całkowicie otwarty teren, po którym mogą się swobodnie poruszać. W trakcie rozgrywki gracze zwiedzają dwa największe i najbardziej znane miasta Cypru, czyli Kyrenię i Limassol. Główny bohater – Altair – potrafi błyskawicznie wspinać się po budynkach i elementach otoczenia. Jest on również doskonałym wojownikiem, a przeciwników może zabijać zarówno z zaskoczenia (poprzez atakowanie z góry i wbijanie ukrytego ostrza w ich gardła), jak i w otwartej walce. Pojedynki, w trakcie których gracz może korzystać z broni białej, opierają się na blokowaniu ciosów przeciwników i wyprowadzaniu kontrataków.
Oprócz zadań wątku głównego, gracz może zająć się nie tylko zadaniami pobocznymi (takimi jak na przykład ratowanie cywilów przed śmiercią z rąk templariuszy), lecz także kolekcjonowaniem specjalnych monet, co owocuje przedłużeniem paska życia lub zwiększeniem obrażeń zadawanych przez przez broń białą. Ponadto w grze znalazł się również wewnętrzny system osiągnięć, który wynagradza gracza za wykonywanie konkretnych, czasami specyficznych, poleceń.
Komentarze (9)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych