Bastion - opis gry
Bastion to baśniowa gra z gatunku RPG-akcji ukazana w rzucie izometrycznym i, w której celem gracze jest odbudowanie tytułowego Bastionu. Tytuł pojawił się w cyfrowej dystrybucji na PC, XOne, X360, PS4 i PSV i i zachwycił graczy pastelową oprawą graficzną.
Bastion przedstawia historię bezimiennego chłopaka określanego dość ogólnie mianem "the Kid", który pewnego dnia budzi się i ku swemu przerażeniu odkrywa, że jego łóżko wraz z pokojem lewituje wśród szczątków świata, w jakim do tej pory egzystował. Młodzieniec nie zastanawiając się długo rusza przed siebie, aby odnaleźć ocalałych mieszkańców i odbudować tytułowy Bastion, gdzie wszyscy będą mogli bezpiecznie się schronić. W teorii gra reprezentuje gatunek RPG-akcji z izometrycznej perspektywy, z przepiękną, ręcznie rysowaną grafiką. Już sama eksploracja świata jest na swój sposób unikalna. Zamiast tradycyjnej dla tego typu produkcji mgły, która odsłania się częściowo z każdym poczynionym krokiem, elementy otoczenia spadają z nieba, a podłoże wyrasta z ziemi przed naszymi nogami. Wygląda to tak jakby poznawana przez nas kraina była tworzona na żywo, co znacznie sprzyja immersji.
Podobnie zresztą jak rewolucyjny na swój sposób głos narratora, który na bieżąco opowiada wydarzenia mające miejsce na ekranie. Można się poczuć zupełnie tak, jakby nam opowiadano wciągającą baśń. Rozgrywki opiera się na przedzieraniu się przez niezwykle barwny świat w poszukiwaniu elementów z których możliwa będzie rozbudowa Bastionu. W drodze do celu będziemy musieli stawić czoła hordom najróżniejszych potworów, co ciekawe jednak, nie będą one pozostawiać po sobie każdorazowo losowo generowanego łupu. Bastion wyznaje zasadę jakość, a nie ilość, a zatem uzbrojenie jest dużo rzadziej spotykane, niemniej jeśli się już takowe trafi to satysfakcja z jego korzystania jest gwarantowana. Kid może jednorazowo dzierżyć ze sobą. oprócz tarczy obronnej, dwa typy uzbrojenia: broń miotaną (m.in. łuk, kusza, muszkiet czy rewolwery) oraz broń obuchową (młot, siekiera, maczety itd.). Każdy oręż ma swoje mocne i słabe strony i co ważne do jego obsługi wymagana jest odmienna taktyka. Dodatkowo posiłkować się możemy nabytymi zdolnościami takimi, jak ciskanie granatów czy stawianie min lądowych.
Bronie możemy wymieniać dopiero w specjalnym budynku do tego przeznaczonym. Podobnie sytuacja się ma z ich udoskonalaniem - można tego dokonać jedynie w kuźni. Rozbudowywanie bastionu o kolejne budynki daje nam inne atrakcje, przykładowo w destylarni sporządzimy trunki dające pasywne statusy, a na ołtarzu aktywujemy bożka pomagającego w konfrontacji z wrogiem w zamian za pewną przysługę. W ramach urozmaicenia w zabawę wpleciono także poboczne misje, które szkolą nas z obsługi z poszczególnych broni (w zamian można zgarnąć unikalne przedmioty) czy też wyzwanie na zasadzie odpierania ataków kolejnych fal przeciwników, gdzie po każdej fazie narrator zdradza w nagrodę sekret z przeszłości Kida.
Komentarze (14)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych