From Dust - opis gry
From Dust jest grą strategiczną osadzoną w otwartym świecie wyprodukowaną przez studio Ubisoft Montpellier i wydaną przez Ubisoft w lipcu 2011 roku na PC oraz Xboksa 360, a we wrześniu tego samego roku na PlayStation 3. From Dust dostępne jest w dystrybucji cyfrowej, a także jako element płytowej składanki gier Ubisoft (wraz z Outland i ) na Xboxa 360.
Gracz wciela się w bóstwo, nazywane tutaj przez swoich wyznawców „Oddechem”. Jak przystało na każdą „porządną” nadprzyrodzoną istotę, musimy pomóc swojemu plemieniu i poznać jednocześnie zapomnianą wiedzę Starożytnych. Kraina przez którą wędrujemy, przeprowadzając swój lud od jednego totemu do drugiego, jest jednak niebezpieczna, a nasi wyznawcy będą borykać z różnymi przeciwnościami losu. Jako bóstwo gracz dysponuje mocą poskramiania żywiołów, a to właśnie możliwość kontrolowania różnych sił natury jest esencją gry spod dłuta Ubisoft Montpellier.
Sterując wirtualną ręką gracz może prawie dowolnie modyfikować teren na każdej z plansz. W praktyce mamy do czynienia ze stosunkowo prostą, mocno sandboxową grą logiczną. Każdy problem rozwiązać można zwykle na kilka różnych sposobów, a ogranicza nas w zasadzie tylko własna pomysłowość. Wprawdzie nie mamy tutaj zbyt wielu narzędzi pozwalających modyfikować świat, a zabawa przypomina często bawienie się samą łopatką z wiaderkiem w piaskownicy, ale za pomocą samego wyrywania ziemi i jej formowania można zdziałać bardzo wiele, czyli dokładnie tak jak w rzeczywistości. Gra stawia na drodze gracza mocno zróżnicowane zadania i czasami trzeba nieco dłużej pomyśleć, aby znaleźć sposób na ich rozwiązanie. Nawet gdy już uda się nam zażegnać jeden kryzys, program znowu zaskakuje, wymuszając kolejne błyskawiczne akcje.
From Dust cechuje się bardzo ładną grafiką i dobrą fizyką. Efekty naszych działań są bowiem naprawdę widowiskowe, a dzięki dobrze oddanej fizyce świata wszystkie obiekty na mapie zachowują się bardzo naturalnie.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych