BioShock Infinite

BioShock Infinite

Ocena wg platformy:

PC 8.3
PS3 8.5
X360 8.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Irrational Games
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strzelanina FPP,   Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
18 godzin
Premiery
Świat:
26.03.2013
Europa:
26.03.2013
Polska:
26.03.2013
Producent:
Irrational Games
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strzelanina FPP,   Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
18 godzin
Premiery
Świat:
26.03.2013
Europa:
26.03.2013
Polska:
26.03.2013

Recenzja redakcji

Recenzja gry: BioShock Infinite
9.5
Recenzja gry: BioShock Infinite
Pokaż kolejne recenzje

BioShock Infinite - opis gry

BioShock Infinite jest strzelaniną z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowaną przez Irrational Games we współpracy z 2K Marin i wydaną przez 2K Games w marcu 2013 roku na PlayStation 3 oraz Xbox 360. Infinite jest trzecią odsłoną serii BioShock.

Akcja gry ma miejsce w 1912 roku w podniebnym mieście Columbia. Katalizatorem napędzającym ciąg dramatycznych i niesamowitych wydarzeń jest Booker DeWitt - główny bohater produkcji Irrational Games. Jednak podobnie jak samo miasto, protagonista również nie ma czystego sumienia. Booker otrzymuje zadanie przedostania się do Columbii i odbicia z rąk Proroka Comstocka pewnej dziewczyny o imieniu Elizabeth. Bohater nie ma pojęcia, cóż jest w niej wyjątkowego, ani dlaczego tak pilnie strzeżona jest przez podległe Prorokowi władze miasta. Szybko okazuje się, że punkt wyjścia poruszanej historii jest tylko czubkiem góry lodowej, a każdy niemal poruszony wątek kryje w sobie głębsze dno i prowadzi gracza do zadawania kolejnych pytań. Dlaczego Bookerowi pomaga dziwna para obywateli, którzy podejrzanie dużo wiedzą o jego misji? Czemu protagonistę nawiedzają dziwne sny, w których ktoś stale dobija się do jego gabinetu? A przede wszystkim dlaczego Elizabeth w niewytłumaczalny sposób potrafi otwierać portale do innych wymiarów?

Dalsza część tekstu pod wideo

Inifnite, podobnie jak dwie poprzednie części BioShock, jest grą FPP, która miesza elementy RPG-a (rozwój i pozyskiwanie nowych mocy) i strzelaniny z silnie nakreślonym wątkiem fabularnym. Deweloperom z Irrational Games oraz 2K Marin udało się bezbłędnie oddać klimat lat 20 XX. wieku poprzez zbudowanie wiarygodnego i dopracowanego w najmniejszych szczegółach świata. Sama rozgrywka nie jest w żaden sposób rewolucyjna w stosunku do starszych odsłon i skupia się na eksploracji i rozbudowie rozwiązań znanych z części pierwszej i drugiej. Walka z przeciwnikami opiera się na kombinacji broni palnej z wszechstronnym zastosowaniem Vigorów. Gracz może z ich pomocą rzucać ogniste granaty, posyłać do boju stada kruków czy unosić przeciwników w powietrze. Zarówno broń palną, jak i Vigory można modyfikować w rozsianych po okolicy automatach, a atrybuty Bookera wzmacnia się, odnajdując paczki z częściami garderoby. Nowością jest urządzenie o nazwie Sky Hook - jest to fantazyjnie wykonany chwytak z linką, który może służyć do walki wręcz oraz podróżowania po mieście. W przeciwieństwie do BioShock 2, twórcy nie zdecydowali się tym razem na implementację trybu wieloosobowego.

Styl art deco znany z poprzednich gier w Infinite został zastąpiony architekturą kolonialną przywołującą na myśl południe Stanów Zjednoczonych. Gołym okiem widoczne są także inspiracje steampunkiem. Za oprawę muzyczną kolejny raz odpowiada kompozytor Garry Schyman.

Wideo - BioShock Infinite

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (285)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper