BioShock Infinite - opis gry
BioShock Infinite jest strzelaniną z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowaną przez Irrational Games we współpracy z 2K Marin i wydaną przez 2K Games w marcu 2013 roku na PlayStation 3 oraz Xbox 360. Infinite jest trzecią odsłoną serii BioShock.
Akcja gry ma miejsce w 1912 roku w podniebnym mieście Columbia. Katalizatorem napędzającym ciąg dramatycznych i niesamowitych wydarzeń jest Booker DeWitt - główny bohater produkcji Irrational Games. Jednak podobnie jak samo miasto, protagonista również nie ma czystego sumienia. Booker otrzymuje zadanie przedostania się do Columbii i odbicia z rąk Proroka Comstocka pewnej dziewczyny o imieniu Elizabeth. Bohater nie ma pojęcia, cóż jest w niej wyjątkowego, ani dlaczego tak pilnie strzeżona jest przez podległe Prorokowi władze miasta. Szybko okazuje się, że punkt wyjścia poruszanej historii jest tylko czubkiem góry lodowej, a każdy niemal poruszony wątek kryje w sobie głębsze dno i prowadzi gracza do zadawania kolejnych pytań. Dlaczego Bookerowi pomaga dziwna para obywateli, którzy podejrzanie dużo wiedzą o jego misji? Czemu protagonistę nawiedzają dziwne sny, w których ktoś stale dobija się do jego gabinetu? A przede wszystkim dlaczego Elizabeth w niewytłumaczalny sposób potrafi otwierać portale do innych wymiarów?
Inifnite, podobnie jak dwie poprzednie części BioShock, jest grą FPP, która miesza elementy RPG-a (rozwój i pozyskiwanie nowych mocy) i strzelaniny z silnie nakreślonym wątkiem fabularnym. Deweloperom z Irrational Games oraz 2K Marin udało się bezbłędnie oddać klimat lat 20 XX. wieku poprzez zbudowanie wiarygodnego i dopracowanego w najmniejszych szczegółach świata. Sama rozgrywka nie jest w żaden sposób rewolucyjna w stosunku do starszych odsłon i skupia się na eksploracji i rozbudowie rozwiązań znanych z części pierwszej i drugiej. Walka z przeciwnikami opiera się na kombinacji broni palnej z wszechstronnym zastosowaniem Vigorów. Gracz może z ich pomocą rzucać ogniste granaty, posyłać do boju stada kruków czy unosić przeciwników w powietrze. Zarówno broń palną, jak i Vigory można modyfikować w rozsianych po okolicy automatach, a atrybuty Bookera wzmacnia się, odnajdując paczki z częściami garderoby. Nowością jest urządzenie o nazwie Sky Hook - jest to fantazyjnie wykonany chwytak z linką, który może służyć do walki wręcz oraz podróżowania po mieście. W przeciwieństwie do BioShock 2, twórcy nie zdecydowali się tym razem na implementację trybu wieloosobowego.
Styl art deco znany z poprzednich gier w Infinite został zastąpiony architekturą kolonialną przywołującą na myśl południe Stanów Zjednoczonych. Gołym okiem widoczne są także inspiracje steampunkiem. Za oprawę muzyczną kolejny raz odpowiada kompozytor Garry Schyman.
Komentarze (285)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych