Portal 2

Portal 2

Ocena wg platformy:

PC 8.5
PS3 8.6
X360 8.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Valve
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strzelanina FPP,   Logiczna,   Akcja
Śr. czas:
12 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
19.04.2011
Europa:
22.04.2011
Polska:
22.04.2011
Producent:
Valve
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strzelanina FPP,   Logiczna,   Akcja
Śr. czas:
12 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
19.04.2011
Europa:
22.04.2011
Polska:
22.04.2011

Portal 2 - opis gry

Portal 2 jest grą logiczną z widokiem z perspektywy pierwszej osoby stworzoną przez firmę Valve i wydaną przez EA w kwietniu 2011 na PC, PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Produkcja Valve jest kontynuacją wydanego w 2007 Portal, który wchodził w skład , wraz z Half-Life 2, epizodami HL2 oraz Team Fortress 2.

Główną bohaterką „dwójki” jest Chell, która budząc się w hotelowym pokoju, jest kompletnie zdezorientowana, a do drzwi dobija się mały robot/rdzeń Wheatley, komunikujący się za pomocą brytyjskiego akcentu. Po chwili okazuje się, że Chell spała przez ostatnie kilkaset lat w komorze hibernacyjnej, kiedy to cały budynek badawczy Aperture Science ulegał destrukcji. Wraz z nowym kompanem próbuje ona wydostać się laboratorium. Po krótkim czasie docierają do finałowego poziomu znanego z pierwszej części Portal, gdzie odnajdują GlaDOS. Niestety na skutek zupełnego przypadku zostaje ona uruchomiona. Pełna wściekłości GlaDOS, pamiętając kto doprowadził do jej wcześniejszego uśpienia, postanawia dać głównej bohaterce drugą szansę. A wszystko dla dobra nauki.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Portal 2 to gra, która za sprawą tytułowych portali zmusza gracza do myślenia i swoistego kombinowania, a nie tylko ciągłego chowania się i naciskania spustu. Oprócz trybu dla pojedynczego gracza, w grze znajdziemy również co-op, który przedłuża grę o kolejne kilka godzin. Oczywiście rozgrywka w nim jest sfabularyzowana i ściśle łączy się z końcówką gry. W tym trybie gracz może się wcielić w jednego z dwóch robotów testowych o imionach Atlas i P-Body. Każdy z robotów posiada swojego Gravity Guna, który może otworzyć maksymalnie dwa portale - odpowiednio niebieski i pomarańczowy dla Atlasa, i czerwony i żółty dla P-Body. Zagadki konstruowane przez GlaDOS są przy tym bardziej wymagające. W Portal 2, pierwszy raz w historii, gracze mogą pograć ze sobą online cross-platformowo, a dotyczy to posiadaczy konsoli PlayStation 3, komputerów klasy PC oraz „Maców”.

 

Oprawa graficzna idealnie współgra z klimatem Portal 2. Wraz z rozwojem fabuły, nie będziemy ograniczać się tylko do sterylno-pedantycznych, chłodnych poziomów, konstruowanych przez GlaDOS. Odwiedzimy np. starą część Aperture Science z lat 60', gdy prowadził ją jeszcze pierwotny założyciel firmy. Autorem ścieżki dźwiękowej jest kompozytor Mike Morasky.

 

 

 

Wideo - Portal 2

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (32)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper