Po sukcesie komercyjnym pierwszej odsłony przygody Rayne Terminal Reality zabrało się do tworzenia sequela swojej produkcji. Gra została przygotowana na komputery osobiste, PlayStation 2 i Xboksa. Tym razem doszło jednak do znacznego opóźnienia premiery w stosunku do wersji amerykańskiej - BloodRayne 2 trafiło na europejskie półki sklepowe w 2006 roku, dopiero po dwóch latach od amerykańskiej premiery. Wydania gry podjęło się THQ.
Akcja BloodRayne 2 przenosi się o 60 lat naprzód, z okresu II Wojny Światowej do okresu wczesnego XXI wieku. Tym razem wampirzyca Rayne zmaga się z grupą zwaną Cult of Kagan, która stworzyła materiał zwany "The Shroud". Substancja ta pozwala wampirom na przebywanie na świetle dziennym bez negatywnych konsekwencji. Z pomocą The Shroud grupa wampirów pragnie utorować drogę dla wampirzych rządów nad ludzkością. Na czele grupy stoi Kagan, ojciec Rayne. Wampirzyca pragnie zniszczyć go - jest to główne zadanie gracza w BloodRayne 2.
Dalsza część tekstu pod wideo
Rozgrywka w BloodRayne 2 rozgrywa się wg tego samego schematu co w części pierwszej. Akcję obserwuje się z perspektywy TPP w ten sposób, że kamera często znajduje się przed postacią (nie jest ustawiona na sztywno za plecami tytułowej bohaterki). Oprócz walki bronią białą w konwencji hack and slash w BloodRayne 2 gracz prowadzi również ogień z broni palnej (tę można ulepszać). Dodatkowo dziewoja może także korzystać z bicza, także w celu przyciągania do siebie wrogów. Rayne dodatkowo może spowalniać czas, namierzać jednego wroga lub atakować całą grupę, czy w końcu odpalać swoistą furię (po napełnieniu wskaźnika Bloodrage). Gra słynie także z niezwykle efektownych i brutalnych egzekucji wrogów.
BloodRayne 2 nie zostało już tak ciepło przyjęte jak pierwsza odsłona przygód Rayne. Recenzenci narzekali na niedoróbki graficzne (niestabilny framerate, który występował zarówno na PS2, jak i Xboksie), a przede wszystkim na kiepską fabułę. Wielu dziennikarzy natknęło się również na liczne bugi - m.in. takie, które powodują zacinanie się bohaterki na planszy (co zmusza do restartowania poziomu). Chwalony był gameplay, który dobrze balansował między elementami czysto zręcznościowymi, a koniecznością taktycznego pomyślunku. Tytuł otrzymał w recenzjach średnią ocen na poziomie 7/10.
Komentarze (7)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych