Brave Fencer Musashi

Brave Fencer Musashi

7,4
49 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 7.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square Co., Ltd.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
30 godzin
Premiery
Świat:
16.07.1998
Producent:
Square Co., Ltd.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
30 godzin
Premiery
Świat:
16.07.1998

Brave Fencer Musashi - opis gry

Brave Fencer Musashi jest grą RPG z elementami akcji wyprodukowaną i wydaną przez Squaresoft w 1998 roku na PlayStation.

Fabuła opowiada oczywiście o tytułowym Musashim. Ma on to niezwykłe szczęście (?), że reinkarnował się w nim duch wielkiego bohatera, który 150 lat wcześniej zgładził potężnego czarnoksiężnika. Pewnego dnia Fillet, księżniczka Allucaneet, wzywa nie grzeszącego rozsądkiem protagonistę, by zlecić mu zadanie zdobycia miecza, którym może pokonać złe imperium Thirstquencher. Musashiego nie interesuje raczej ta jakże ważka misja, ale podejmie się jej, bo w jego przekonaniu da mu szansę na powrót do domu.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Główny bohater, podobnie jak jego imiennik o nazwisku Miyamoto, posługuje się dwoma mieczami. W tym przypadku są to Fusion i Lumina. Bronie te cechują się odmiennymi właściwościami. Fusion to bardziej ‘pospolite’ ostrze, które dobrze się sprawdza do klepania combosów (walki odbywają się w czasie rzeczywistym) i absorbowania energii Bincho (odpowiednika MP). Z Luminą jest inaczej. Nie posłuży może do szatkowania przeciwników, ale dzięki niej nasz podopieczny może używać specjalnych umiejętności, których uczy się odnajdując specjalne zwoje. Oprócz obu mieczy istnieje też “legendarna zbroja” (a raczej jej części), dzięki której Musashi zyskuje zdolność wspinania się i podwójnego skoku.

 

Ciekawym rozwiązaniem jest tryb dnia i nocy, który rzutuje na różne aspekty gry. Zależy od niego występowanie NPC-ów (niegrywalnych postaci) w mieście i potworów, zwłaszcza tak zwanych Minku służących do nabijania statystyk. Co więcej, pozbawiony snu Musashi może zacząć gorzej sobie radzić podczas pojedynków czego należy w miarę możliwości unikać.

 

Inne atrakcje, o których warto napomknąć, to między innymi kolekcjonowanie figurek oraz minigry i zagadki, którymi zostaniemy uraczeni podczas naszych podróży.

 

Brave Fencer Musashi spotkało się z pozytywnym przyjęciem, choć Hironobu Sakaguchi, który przy produkcji pełnił rolę producenta wykonawczego, początkowo nie miał przekonania do założeń zespołu developerskiego. Zdanie zmienił z czasem, gdy zobaczył dalsze efekty jego prac. Ostatecznie gra okazała się na tyle popularna, że w 2005 roku wydano na PS2 sequel pt. Musashi: Samurai Legend. Fani pierwowzoru przyjęli go jednak z rozczarowaniem.

Wideo - Brave Fencer Musashi

Komentarze (9)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper