Innocent Sin to pierwsza część dyptyku Persona 2, stworzona przez Atlus z myślą o PlayStation i wypuszczona na rynek w 1999. Gra nie pojawiła się na amerykańskim i europejskim rynku. W międzyczasie fani podejmowali kilka prób przetłumaczenia Innocent Sin na język angielski. Musiało minąć ponad 10 lat, by Atlus postanowiło zlokalizować swoją grę role-playing. Tytuł został wydany w 2011 roku na PlayStation Portable.
Persona 2: Innocent Sin rozpoczyna się 3 lata po wydarzeniach z pierwszej odsłony serii. Postacią, która pojawia się ponownie jest Yukino. Innym bohaterem wracającym jest Maya, która jednak nie przypomina sobie, że korzystała wcześniej z mocy Person. Dziewczyna myśli, że pojawiające się demony są aniołami. Główny bohaterem Innocent Sin jest Tatsuya Suou, który spotyka na swojej drodze dziwaczną postać zwaną Jokerem, która wysysa z ludzi energię żywotną. Joker poprzysięga Tatsuyi zemstę w nie do końca jasnych okolicznościach. Protagonista postanawia sprawdzić o co naprawdę chodzi i udaje się wraz z przyjaciółmi w pościg za tajemniczą postacią. Druga część Persony 2, z podtytułem Eternal Punishment, kontynuuje temat fabularny z Innocent Sin. Pojawią się znani bohaterowie i sytuacje.
Dalsza część tekstu pod wideo
Rozgrywka w Innocent Sin przedstawiana jest na trójwymiarowych mapach, ukazywanych z perspektywy lotu ptaka. Gracz swobodnie eksploruje pomieszczenia swojej szkoły średniej, a także penetruje losowo generowane lochy. Walki inicjowane są losowo i należy odczekać chwilę przed wczytaniem się areny starcia. Pojedynki odbywają się pod turowe dyktando. Gracz wybiera kolejne komendy dla swoich podwładnych (np. atak lub wykorzystanie ataków posiadanych Person). Jednym z najciekawszych elementów mechanizmu bitewnego Persona 2: Innocent Sin jest możliwość prowadzenia negocjacji z napotykanymi demonami, zamiast walczenia z nimi. Gracz może spróbować przeciągnąć na swoją stronę. W trakcie procesu wybiera się najczęściej jedną z trzech wypowiedzi. Należy przewidzieć jak dany demon może zareagować na określony sposób prowadzenia pertraktacji. Demony, które uda się przeciągnąć na stronę gracza nie będą więcej nękać drużyny.
Konwersja na PSP została wzbogacona o lepszy interfejs, świeże portrety postaci, nowy poziom trudności, świeżą ścieżkę dźwiękową. Gracze mogą również wybierać czy chcą słyszeć w grze nowe kompozycje, stworzone przez Shoji Meguro czy może wolą pozostać przy starych utworach. W momencie premiery gra sprzedała się w ilości prawie 500 tys. sztuk. To jednak nie przekonało Atlus, że warto tworzyć lokalizację. Konwersja na PSP zdobyła wysokie oceny. Niektórzy dziennikarze wskazywali jednak na fakt, że gra działa wg anachronicznych mechanizmów i ma przestarzałą grafikę. Krytykowane były również zbyt często inicjowane walki.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych