Breath of Fire III - opis gry
Breath of Fire III jest japońskim eRPeGiem wyprodukowanym i wydanym przez Capcom w 1997 roku na PlayStation i osiem lat później także na przenośne PlayStation Portable. W grze zastosowano styl graficzny, który przenosił zbudowane ze sprite’ów postacie w trójwymiarowe środowisko.
Breath of Fire III było pierwszą grą w historii serii, która zaliczyła przeskok w 3D (poprzednie dwie odsłony ukazały się na SNES-a). Gracz, podobnie jak w przeszłości, przejmuje kontrolę nad chłopakiem o imieniu Ryu, który potrafi przemieniać się w smoka. Jest to zdolność wyjątkowa i charakterystyczna dla jego rasy, której jest ostatnim przedstawicielem. Protagonista wyrusza w świat, by poznać siebie, prawdę o swoich korzeniach i by odnaleźć przyszywaną rodziną. W trakcie przygody natrafi oczywiście na Ninę, również stanowiącą nieodłączny element cyklu, oraz innych towarzyszy. Gra nie ma jednak bezpośredniego związku z “jedynką” i “dwójką”.
Systemowo BoF III to bardzo standardowe jRPG. Podczas walk obowiązuje podział na tury, których częstotliwość zależna jest od statystyk szybkości naszych postaci. Novum względem poprzedniczek to zmniejszenie drużyny do trzech osób (z czterech) i możliwość kombinowania z formacjami.
Więcej opcji istnieje poza walką. W grze zaimplementowano np. Master System, który pozwala bohaterom na naukę nowych umiejętności u napotykanych “mistrzów”. Gracze mogą również rozbudowywać wioskę wróżek, co da im dostęp do specjalnych przedmiotów i minigier, oraz łowić ryby. Ryu i spółka posiadają ponadto umiejętności niezbędne do rozwiązywania zagadek i usuwania przeszkód.
Breath of Fire III uchodzi za przyzwoitego reprezentanta swego gatunku. Gra nie wybijała się może niczym nadzwyczajnym, ale spełniała swoje zadanie. Co warto dodać, wersja na PSP nie posiada zbyt wielu dodatków i usprawnień. Tytuł przystosowano do trybu widescreen i rozwinięto minigrę z łowieniem ryb. Nie poprawiono natomiast dających się we znaki loadingów.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych