SaGa Frontier 2 - opis gry
SaGa Frontier 2 jest grą RPG wyprodukowaną i wydaną przez Squaresoft w 1999 roku na PlayStation. W przeciwieństwie do poprzednika, tytuł ten wydano również w Europie.
SaGa Frontier 2 zachowuje ogólne założenia poprzedniej części, będąc przy tym czymś zupełnie innym. Nie wracamy już do The Regions, tym razem twórcy przenoszą nas do świata fantasy, w którym pre-renderowane miejscówki zastąpiono ręcznie rysowanymi tłami. Zamiast siedmiu postaci są dwie, choć koncepcja nieliniowego scenariusza pozostała nietknięta.
W grze wcielamy się albo w Gustave’a XIII, albo niejakiego Wila Knightsa. Ten pierwszy to były książę Thermes, którego ojciec -- król Gustave XII -- skazuje na banicję po nieudanej ceremonii zamanifestowania Animy, co miało się objawić poprzez płonący miecz. Wil natomiast stara się poznać prawdę o śmierci rodziców i o tajemniczym bycie pożerającym dusze zwanym po prostu “Jajkiem” (The Egg). Jego historia rozegra się na przestrzeni trzech pokoleń.
Każdy z nich ma własne cele i zadania, a scenariusz ma wprawdzie pewien trzon, jednak to my sami decydujemy, co w danej chwili robić - świat gry stoi przed nami otworem.
System walki pozostał standardowy, choć względem "jedynki" dodano doń kilka nowych elementów. Starcia zachowały turowy charakter, podobnie wygląda też dbanie o wzrost statystyk (rosną po zwycięskich zmaganiach) i nauka nowych umiejętności. Pojedynki podzielono jednak tym razem na trzy rodzaje. Są to: Duel (jeden na jednego), Team (cztery postacie w drużynie) i Strategic (batalie na szerszą skalę rodem z gier strategicznych). Postaciom można ponadto przypisywać “role”, które usprawniają ich umiejętności posługiwania się różnymi rodzajami broni i magii.
SaGa Frontier 2 została przyjęta cieplej niż poprzednia część, jednak nie obyło się bez zgrzytów i ambiwalentnych uczuć (towarzyszących tej serii właściwie od początku jej istnienia). O ile poszczególne aspekty gry prezentowały się co najmniej przyzwoicie, o tyle nie każdemu był w smak stosunkowo wysoki poziom trudności, na którego reputację pracowały trudne walki i skomplikowany level design dungeonów.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych