Castle Wolfenstein - opis gry
Castle Wolfenstein to gra akcji z rozbudowanym elementem skradania zaprojektowana przez Silasa Warnera, wyprodukowana i wydana przez Muse Software w 1981 na Apple 2. Potem ukazały się wersje na Atari 400/800, w 1983 na MS-DOS (PC) oraz 1984 roku na Commodore 64.
Jest to pierwsza odsłona serii Wolfenstein i jedna z pierwszych gier, gdzie skradanie gra istotną rolę. W ramach fabuły opowiedziana jest historia bezimiennego alianckiego szpiega, który został wysłany za linie frontu celem znalezienia i wykradzenia planów wojennych.
Mechanika rozgrywki opiera się na przechodzeniu między pokojami (jest ich łącznie 60) w których znajdują się niemieccy żołnierze. Gracz na początku gry dostaje pistolet, a ze zwłok oraz skrzyń może zebrać m. in, amunicję oraz granaty. Gracz może też zabrać mundur nieprzyjaciela, co pozwoli mu spokojnie przejść obok niektórych strażników, dodatkowo niektóre ściany są podatne na zniszczenie.
Dzięki swojej popularności, Castle Wolfenstein stał się podwaliną pod popularny dzisiaj gatunek gier z rozbudowanym elementem skradania oraz był jedną z pierwszych gier osadzonych w czasie II wojny światowej. W 1984 miała premierę kontynuacja zatytułowana Beyond Castle Wolfenstein. Sama też była inspiracją dla id Software podczas tworzenia Wolfestein 3D.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych