Deus Ex: Bunt Ludzkości - opis gry
Deus Ex: Bunt Ludzkości to gra RPG z elementami strzelaniny i skradanki stworzona przez studio Eidos Montreal i wydana przez japońską firmę Square Enix w sierpniu 2011 roku na konsole PlayStation 3, Xboksa 360 oraz PC. Nieco później także na Wii U. Bunt Ludzkości jest pierwszą odsłoną serii Deus Ex, która ukazała się na konsolę Microsoftu.
Akcja Buntu Ludzkości ma miejsce w roku 2027. Głównym bohaterem jest Adam Jensen, były żołnierz, obecnie pracujący dla firmy Sarif Industries. Adam ma za zadanie ochraniać naukowców pracujących nad wynalazkami z dziedziny cybernetyki. Budynek, w których przebywają naukowcy oraz główny bohater, zostaje zaatakowany przez bliżej nieznanych najemników, którzy wszystkich stających im na drodze. Adam odnosi krytyczne obrażenia. Dzięki ultranowoczesnym rozwiązaniom technologicznym i skomplikowanym operacjom w kilka miesięcy główny bohater zostaje postawiony na nogi. Priorytetem dla Jensena jest teraz wyjaśnienie tego, kto stał za atakiem i jaki był jego powód.
Przez większość część czasu gracz porusza się, oglądając akcję z perspektywy pierwszej osoby i to właśnie konwencja FPP jest tą, którą należy uznać za dominującą. W ten sposób główny bohater rozmawia z napotkanymi osobami, przemieszcza się po miastach, czy wreszcie celuje z dostępnych broni. Jednak gdy zdecydujemy się na mniej siłowy sposób rozprawiania się z przeciwnikami i będziemy chcieli podkradać się za nimi, by ich ogłuszać, wówczas kamera przełącza się na TPP. Ciekawie rozwiązano również kwestię dialogów. Podczas rozmów mamy możliwość wybierania jednej z kilku proponowanych kwestii i nie jest to prosty podział na dobro i zło. Za zdobyte po drodze jednostki Praxis gracz może ulepszyć wiele rzeczy - poczynając od głowy, przez kończyny, wzrok, czy skórę. I tak, dla przykładu, wzmocnienie nóg to możliwość wyższego skakania czy zeskakiwania z dużych wysokości bez szwanku, natomiast wzmacniając ręce gracz jest w stanie przenosić cięższe przedmioty.
Oprawa graficzna w Deus Ex: Bunt Ludzkości może nie ustanawia nowych standardów, ale stoi na wysokim poziomie. Dominującymi barwami są czarna i złota - przewijają się praktycznie przez całą grę i wszystkie zwiedzane lokacje. Zupełnym majstersztykiem jest tymczasem oprawa dźwiękowa, pod którą podpisał się kompozytor Michael McCann. Reżyserska wersja na Wii U dorzuca do fabularnego tygla misję Tong Rescue i rozszerzenie The Missing Link, które zostanie ładnie zintegrowane z opowiadaną przez grę historią. GamePada używamy m.in. do uskuteczniania hakerskich sztuczek na dotykowym ekranie, interaktywnej edycji mapy i odrzucania granatów. Wszystkie akcje z użyciem kontrolera Wii U wchodzą w skład tzw. Neural Hub. W wersji tej Eidos przemodelował także walki z bossami.
Komentarze (97)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych