Dino Crisis 3 - opis gry
Dino Crisis 3 jest grą akcji wyprodukowaną i wydaną przez Capcom w 2003 roku na Xboksa (początkowo miała powstać także wersja na PS2, ale szybko z niej zrezygnowano). Głównym wrogiem gracza są w “trójce” znów dinozaury, jednak tym razem akcja rozegra się w kosmosie. Tytuł poza ogólną koncepcją nie ma nic wspólnego z poprzednimi dwiema częściami.
Akcja Dino Crisis 3 rozgrywa się dalekiej przyszłości, konkretnie w połowie XXVI wieku. Katalizatorem wydarzeń jest nagłe pojawienie się statku kosmicznego Ozmandis, który zaginął trzysta lat wcześniej. Próby nawiązania kontaktu zawodzą. Dowódca Floty Międzygwiezdnej wysyła specjalny oddział, by na miejscu zbadał sprawę. Ich pojazd przed dotarciem do celu ulega jednak zniszczeniu zaatakowany przez nieznanego sprawcę. Grupa żołnierzy nie ma innego wyjścia jak tylko odkryć tajemnicę statku-widmo zapuszczając się w jego głąb.
Głównym bohaterem gry jest Patrick Tyler (chwilami grywalna będzie jego partnerka Sonya), którego zadanie to odkryć prawdę o wydarzeniach sprzed trzystu lat i odbić ocalałych, jeśli takowych znajdzie. Poszukiwania urozmaici mu dynamicznie zmieniające się rozłożenie pomieszczeń na pokładzie statku, które co rusz pozwala odkrywać nowe miejsca. Ważnym narzędziem w posiadaniu protagonisty stanie się jetpack. Przyda się on nie tylko podczas eksploracji, ale i walki pozwalając uniknąć bardziej gorących sytuacji (za pomocą choćby szybkich uników).
Gracz napotka na swej drodze różne typy dinozaurów (lub ew. to, co je przypomina), z którymi walczyć będzie walczył arsenałem mniej (strzelby) lub bardziej (lasery) zwyczajnym. Do dyspozycji będzie miał również Waspy, małe roboty przypominające owady, którymi będzie mógł atakować przeciwników, otwierać drzwi lub dostawać się w niedostępne normalnie miejsca.
W “trójce” zastosowano rozwiązanie z Dino Crisis 2, premiując masowe wyrzynanie gadów. Za zabitego dinozaura otrzymujemy punkty, za zabicie dinozaurów w krótkim odstępie czasu otrzymujemy ich jeszcze więcej. Punktów używamy przy napotkanych terminalach jako waluty wydając ją na nowe bronie, amunicję lub medykamenty.
Dino Crisis 3 pomimo kilku oryginalnych patentów zostało rozjechane przez graczy i recenzentów. Oberwało się zwłaszcza nie nadążającej za akcją kamerze a także żmudnej eksploracji. “Trójka” na dobrą sprawę zakończyła gadzi cykl Capcomu.
Komentarze (18)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych