Discworld - opis gry
Discworld to przygodówka point-and-click wyprodukowana przez studia Teeny Weeny Games i Perfect 10 Productions na PC, PlayStation i Segę Saturn. Gra rozgrywała się w uniwersum Świata Dysku, który jest miejscem akcji powieści fantasy autorstwa Terry’ego Pratchetta. Jej premiera odbyła się w 1995 roku.
Gra przejmuje tu kontrolę nad czarownikiem Rincewindem, którego głównym życiowym celem jest przetrwanie do następnego dnia. Zadanie to o tyle trudne, gdyż według głównego bohatera cały wszechświat uwziął się na jego osobę. Miejscem akcji, jak zaznaczyliśmy na wstępie, jest tytułowy Świat Dysku, którego nazwa mówi wszystko - to płaski obiekt utrzymywany na grzbietach czterech słoni, które stoją z kolei na jeszcze większym żółwiu.
Fabułę gry oparto luźno na powieści “Straż! Straż!”. W obu [w grze i w książce] pewna grupa tajemniczych konspiratorów przyzywa smoka, który następnie terroryzuje miasto-państwo Ankh-Morpork. Rincewind, jako najbardziej zbyteczny czarownik Niewidocznego Uniwersytetu, otrzymuje zadanie, by pozbyć się gada (tu pojawia się największa różnica między grą a książką - w tej drugiej bowiem to nie Rincewind otrzymał to zadanie, tylko straż) w czym musimy mu pomóc.
Discworld to klasyczna przygodówka point-and-click. Posiadacze PlayStation mogą w niej nawet używać myszy (posiadacze Saturna nie mają takiej możliwości, choć mysz kompatybilna ze sprzętem Segi też była dostępna w sprzedaży), by grało im się przyjemniej. Rozgrywa polega na zbieraniu rozmaitych użytecznych rzeczy, rozmowie z napotykanymi osobnikami i rozwiązywaniu zagadek. W “kieszeni” Rincewinda jest miejsce tylko na dwa przedmioty, resztę trzyma w inteligentnej skrzyni poruszającej się na wielu nogach (zwanej Luggage). W dalszej części otrzymuje także dostęp do wehikułu czasu, dzięki któremu może odwiedzić przeszłość.
Komentarze (7)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych