Empire: Total War - opis gry
Empire: Total War to strategia wyprodukowana przez brytyjskie studio Creative Assembly i wydana przez SEGA 3 marca 2009 na świecie i dzień później na terenie Europy roku jedynie na PC z systemem Windows. Na terenie Polski, dzięki CD Projekt, produkcja pojawiła się 4 marca 2009 roku. Jakiś czas później Feral Interactive wyprodukowało, a następnie wydało wersje gry na Mac OS (10 czerwca 2014) i PC z systemem Linux (8 grudnia 2014 roku).
Produkcja, podobnie jak poprzednie odsłony serii, jest mieszanką strategii czasu rzeczywistego oraz turowej - w trybie rzeczywistym odbywają się walki, w trybie turowym poruszanie się po mapie świata. Empire: Total War zaliczył przy tym kilka dość poważnych zmian w postaci m. in. nowego silnika graficznego znanego jako Warscape Engine czy możliwości przeprowadzania starć na morzu (wcześniej walki te mogły się toczyć jedynie automatycznie). Gracz może zapoznać się z tą mechaniką oraz zmianami w rozgrywce rywalizacyjnej, scenariuszu albo kampanii.
W ramach kampanii opowiedziana jest historia dziejąca się na świecie w okresie XVIII wieku. W produkcji występuje około 50 nacji, jednak grywalnych jest jedynie 11. Gracz wciela się więc w przywódcę jednej z tych nacji i poprzez sztukę dyplomacji oraz wojny stara się podbić cały znany świat w długim wariancie lub poprzez dokonanie pomniejszych podbojów/zadań w ramach krótkiej wersji. Dodatkowo występuje kampania przybliżającą historię brytyjskich kolonii na terenie Ameryki Północnej, której ukończenie odblokowuje Stany Zjednoczone jako grywalną frakcję w normalnej kampanii.
Produkcja spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony społeczności uzyskując noty na średnim poziomie 90 procent. Chwalono głównie niektóre wprowadzone zmiany, mechanikę starć a krytyka dotyczyła m.in. systemu sztucznej inteligencji. Empire: Total War doczekał się dodatku The Warpath Campaign.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych