Napoleon: Total War - opis gry
Napoleon: Total War to strategia wyprodukowana przez Creative Assembly i wydana przez SEGA 23 lutego 2010 roku na świecie i 26 lutego 2010 roku w Europie (również na terenie Polski, gdzie za dystrybucję odpowiadał CD Projekt) na PC z systemem Windows. 17 czerwca 2014 roku - dzięki Feral Interactive - ukazała się konwersja na Mac OS.
Produkcja - ze względu na ograniczenie technologiczne - pomimo podobieństw względem Empire: Total War została wydana w wersji "standalone". Napoleon: Total War nie zmienia założeń serii, czyli jest mieszanką strategii czasu rzeczywistego oraz turowej. W trybie turowym gracz działa na mapie świata, w trybie rzeczywistym toczone są walki. Względem poprzedniej odsłony nie przeszła poważnych, a jedynie kosmetycznie zmiany jak, np. drobne poprawki w systemie sztucznej inteligencji. Gracz może zapoznać się z tymi zmianami w rozgrywce rywalizacyjnej, scenariuszu albo kampaniach.
W ramach kampanii dostępne są 3 warianty, które zostały umiejscowione w okresie panowania Napoleona Bonapartego:
- Włoska (1796-1797), która jest poboczną kampanią;
- Egipska (1798-1800), która również jest poboczną kampanią;
- Europejska (1805-1812), która jest to główną kampanią. W jej ramach opowiedziana jest historia Europy oraz podbojów Napoleona Bonapartego na tym kontynencie;
Produkcja spotkała się z ciepłym odbiorem ze strony recenzentów uzyskując noty na średnim poziomie 81 procent. Najczęściej chwalono zmiany oraz mechanikę starć, a krytyka dotyczyła stabilności kodu sieciowego oraz SI, które wciąż pomimo poprawek jest obarczone błędami. Napoleon: Total War doczekał się zawartości dodatkowej, a jakiś czas później edycji kompletnej oraz pakietu w skład którego wchodzi ta gra oraz Empire: Total War.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych