Medieval: Total War - opis gry
Medieval: Total War (pierwotnie znany jako Crusader: Total War) to strategia wyprodukowana przez brytyjskie studio Creative Assembly i wydana przez Activision 20 sierpnia 2002 roku na świecie i 30 sierpnia 2002 roku w Europie jedynie na komputery osobiste z systemem Windows. Na terenie Polski, dzięki Licomp Empik Multimedia, produkcja pojawiła się 27 września 2002 roku.
Produkcja pod względem mechaniki rozgrywki jest w dużej mierze niezmieniona względem Shogun: Total War, jest więc mieszanką strategii turowej oraz czasu rzeczywistego. W trybie turowym poruszamy się po mapie, rozwijamy miasta, w trybie czasu rzeczywistego walczymy na różnorodnych arenach z przeciwnikiem. Podobnie jak w większości strategii, zarówno czynnik militarny jak i ekonomiczno-społeczny jest istotny i o żadnym z nich nie wolno zapomnieć. Produkcja pozwala przetestować tą mechanikę w rozgrywce sieciowej do 8 osób, bitwach opartych o wymysł gracza lub historyczne starcia albo kampanii.
W ramach kampanii opowiedziana jest historia umieszczona w okresie między końcówką XI wieku a połową XV wieku umiejscowiona na terenie Europy, Północnej Afryki oraz Bliskiego Wschodu. Istnieje możliwość rozpoczęcia gry w okresie wczesnym (1087), średnim (1205) albo późnym (1321). Gracz wciela się w przywódcę jednego z 14 dostępnych krajów (m. in. Polacy, Anglicy, Bizantyjczycy) i stara się podbić większość dostępnego terenu.
Produkcja spotkała się bardzo ciepłym odbiorem ze strony społeczności, a średnia ocen na portalu Metacritic wynosi 88 procent. Dodatkowo produkcja została uhonorowana przez ELSPA "srebrnym" osiągnięciem sprzedaży za 100 000 sprzedanych egzemplarzy na terenie Wielkiej Brytanii. Chwalono głównie klimat oraz rozbudowaną mechanikę rozgrywki.
Produkcja doczekała się dodatku Viking Invasion, a jakiś czas później rynek ujrzała edycja kompletna. W 2015 roku, dzięki SEGA, pojawiła się na platformie Steam.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych