Medieval II: Total War - opis gry
Medieval II: Total War to strategia wyprodukowana przez brytyjskie studio Creative Assembly i wydana przez SEGA 11 listopada 2006 roku na terenie Europy i świata i 1 grudnia 2006 roku, dzięki CD Projekt, na terenie Polski jedynie na PC z systemem Windows. Jakiś czas później Feral Interactive najpierw wyprodukowało, a potem 14 stycznia 2016 roku wydało port gry na OS X oraz PC z systemem Linux.
Produkcja korzysta z silnika graficznego Rome: Total War, który dzięki stosownym modyfikacjom pozwala na bardziej szczegółowe oddanie ubioru wojsk, wciąż utrzymując możliwość wyrenderowania nawet 10 tysięcy wojaków na polu walki. Dodatkowo gra otrzymała inne graficzne usprawnienia.
Produkcja pod względem mechaniki rozgrywki jest w dużej mierze niezmieniona względem Medieval: Total War, tak więc jest mieszanką strategii turowej oraz czasu rzeczywistego. W trybie turowym poruszamy się po mapie, rozwijamy miasta, w trybie czasu rzeczywistego walczymy na różnorodnych arenach z przeciwnikiem. Istotnym elementem wprowadzonym do rozgrywki jest podział osad na miasta, które lepiej sprawdzają się jako źródło dochodu i zamki, które pozwalają na zbudowanie lepszej siły militarnej. Produkcja pozwala przetestować tą mechanikę w rozgrywce sieciowej do 8 osób, bitwach opartych o wymysł gracza lub historyczne starcia albo kampanii.
W ramach kampanii opowiedziana jest historia osadzona w średniowieczu i skupiająca się głównie na terenach Europy, Północnej Afryki oraz Bliskiego Wschodu z okresu 1080-1530, przy czym w późniejszym okresie istnieje możliwość dopłynięcia do Ameryki. Gracz wciela się w jedną z nacji (na początku dostępnych jest ich tylko 5, ale po przejściu kampanii w dłuższym wariancie odblokowywana jest reszta - do wyboru będzie ich wtedy 17) i stara się doprowadzić swój lud do zwycięstwa. Może się to stać przez wzięcie w posiadanie 15 osad i pokonaniu wroga/ów w przypadku krótkiego wariantu albo 45 osad w tym ściśle określonych obszarów (np. Jerozolima, Rzym) w przypadku dłuższego wariantu. W grze są łącznie 22 nacje, z czego 4 z nich dostępnych jest jedynie podczas tworzenia własnych bitew oraz w trybie sieciowym, a "nacja" składająca się z rebeliantów jest niedostępna.
Produkcja spotkała się z bardzo ciepłym odbiorem ze strony recenzentów uzyskując średnią ocen na poziomie 88 procent, ponadto zdobyła "złote" wyróżnienie sprzedaży od ELSPA za 200 000 sprzedanych egzemplarzy na terenie Wielkiej Brytanii. W opinii oceniających Medieval II: Total War ma dobrą mechanikę rozgrywkę oraz wiernie oddaje realia historyczne, cierpi jednak na problemy związane z SI, które zostały częściowo naprawione łatkami. Produkcja doczekała się także dodatku zatytułowanego Medieval II: Total War: Kingdoms, a jakiś czas później rynek ujrzała edycja kompletna.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych