Fable

Fable

Ocena wg platformy:

XBOX 8.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Big Blue Box
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   RPG akcji
Śr. czas:
25 godzin
Premiery
Świat:
14.09.2004
Europa:
08.10.2004
Polska:
03.11.2006
Producent:
Big Blue Box
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   RPG akcji
Śr. czas:
25 godzin
Premiery
Świat:
14.09.2004
Europa:
08.10.2004
Polska:
03.11.2006

Fable - opis gry

Fable to gra RPG stworzona na Xboksa przez Big Blue Box oraz Lionhead Studios. Pierwotnie produkcja znana była pod nazwą "Project Ego" - w procesie jej tworzenia udział brało ponad 150 osób. Największą atrakcją Fable, podkreślaną w materiałach reklamowych przed premierą, była możliwość kształtowania charakteru głównego bohatera. Gracz wpływa cały czas na moralne decyzje postaci, co przekłada się m.in. na wygląd awatara. W 2013 roku na rynku pojawi się odświeżona wersja, z podtytułem "Anniversary", przeznaczona na X360.

Celem zabawy w Fable jest zaliczanie kolejnych questów, dzięki czemu gracz obserwuje rozwój fabuły. Wiele z tych zadań jest opcjonalnych - wiele misji pozwala na opowiedzenie się po stronie sił dobra lub zła. System gry uwzględnia na bieżąco podejmowane decyzje. Wygląd głównego bohatera zmienia się w zależności od wybieranego powinowactwa moralnego. Od niego zależy też stosunek otoczenia do protagonisty - jeśli gracz będzie mordował niewinnych ludzi, to np. wieśniacy będą się lękać prowadzonego przez niego zawodnika.

Dalsza część tekstu pod wideo

Walka w Fable odbywa się w czasie rzeczywistym - ważne znaczenie mają tu elementy zręcznościowe, ale również trzy główne atrybuty: Siła, Zdrowie i Wytrzymałość. Oprócz zwykłych ataków bronią białą posługiwać można się również magią. Gracz ma wpływ na ilość punktów doświadczenia przydzielanych po potyczkach - jeśli wrogowie nie będą w stanie zadać ciosu awatarowi, to system naliczy znacznie większą pulę punków doświadczenia, niż przy ponoszeniu strat. W świecie gry znajduje się również wiele miejsc, w których nie prowadzi się walki - są to głównie osady i miasta, w których można np. zakupić ekwipunek, albo kupczyć workami ziarna albo beczkami piwa.

Awatar gracza zmienia się nie tylko w zależności od powinowactwa moralnego. Jeśli postać będzie zbyt często jeść, bohater przybierze na wadze. NPC-e reagują na inne podobne zmiany (np. na rodzaj założonego ubrania).

Miejscem akcji Fable jest Albion, z mnóstwem rozsianych miast-państw. Akcja gry zaczyna się w Oakvale, które zostało napadnięte przez bandytów. Rozbójnicy zabili całą rodzinę głównego bohatera. Chłopak zostaje uratowany przez Maze'a, który decyduje się oddać go pod egidę Gildii Bohaterów.

W 2013 roku na rynku pojawi się odświeżona wersja Fable, przeznaczona na X360.

Wideo - Fable

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper