Frequency - opis gry
Frequency to gra muzyczna (rytmiczna) wyprodukowana przez specjalizującego się w gatunku studio Harmonix oraz wydana przez Sony Computer Entertainment. Tytuł ukazał się w 2001 roku na PlayStation 2.
Podczas rozgrywki we Frequency reprezentuje nas avatar (tzw. FreQ), a cała rzecz polega na podążaniu ścieżką, która symbolizuje przygrywający w tle utwór (może ona przybierać różne formy). Na owej ścieżce znajdują się punkty będące w rzeczywistości nutami - nasze zadanie polega na tym, by wstukiwać przyciski pada zależne od umiejscowienia nut. Jeśli będzie nam dobrze szło, kawałek zostanie ‘uchwycony’, a my będziemy mogli przenieść się na ścieżkę odpowiedzialną za inną część utworu (perkusja, bass, wokal itd.).
W zmaganiach pomagają nam power-upy, które mogą dwukrotnie zwiększyć zdobycz punktową albo uchwycić ścieżkę melodii. Nietrafienie w nutę redukuje ilość naszej energii, co w nadmiarze doprowadza do końca gry i konieczności powtórzenia wyzwania. Oczywiście utwory z większą ilością nut pozwalają wykręcać lepsze wyniki, co więcej, postępy nagradzane są odblokowaniem kolejnych kawałków.
Oprócz zwykłego singla Frequency posiada jeszcze kilka innych wariantów zabawy. Jeden z nich to remix, w którym możemy rozstawiać nuty według własnego widzimisię i tym samym tworzyć nowe wersje znanych kawałków. Takie dzieło możemy potem zapisać na karcie pamięci.
Frequency było jedną z pierwszych gier korzystających z dobrodziejstw Network Adaptora, przystawki umożliwiającej podpięcie PS2 do internetu. Nawet czterech graczy mogło wziąć udział w potyczkach sieciowych, a do tego dochodziła również możliwość wymieniania się remiksami.
Ścieżka dźwiękowa w produkcji Harmonix składa się z blisko trzydziestu licencjonowanych utworów. Znajdziemy tu kawałki takich wykonawców jak The Crystal Method, Paul Oakenfold, Orbital czy Fear Factory. Część z nich udostępniła swoją muzykę także w sequelu pt. Amplitude.
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych