Gargoyle's Quest II

Gargoyle's Quest II

7,8
5 oceny

Ocena wg platformy:

NES 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa,   Przygodowa
Premiery
Świat:
17.07.1992
Europa:
17.06.1993
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa,   Przygodowa
Premiery
Świat:
17.07.1992
Europa:
17.06.1993

Gargoyle's Quest II - opis gry

Gargoyle’s Quest II to gra łącząca elementy japońskiego eRPeGa i platformówki wyprodukowana i wydana przez Capcom na konsolę Nintendo Entertainment System. Tytuł był spin-offem serii Ghosts ’n Goblins i zarazem prequelem pierwszej części, która trafiła tylko na Game Boya.

Głównym bohaterem gry jest Firebrand, czerwony demon, którego inni mogą kojarzyć z epizodycznych występów w Ghosts 'n Goblins. W krainie, w której mieszka, gdzie zamieszkują również inny zjawy i potwory, dochodzi pewnego razu do nieszczęścia - jego rodzinne strony, miasto Etruria, zostają zrównane z ziemią przez niszczycielską siłę tzw. czarnego światła. Jest to jednak dopiero początek złych wiadomości. Firebrand musi dowiedzieć, co jest przyczyną mających miejsce incydentów i powstrzymać zagrożenie.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Produkcja Capcomu łączy dwa style. Z jednej strony mamy eksplorację rodem z japońskich eRPeGów, kiedy zmagania Firebranda śledzimy “z lotu ptaka”, a gdy wejdziemy do jakiejś lokacji perspektywa ulega zmianie przywodząc na myśl dowolnego scrollowanego platformera. Nasz podopieczny posiada więcej zdolności niż Arthur z Ghosts ’n Goblins - potrafi nie tylko skakać, ale także strzelać ognistymi kulami, latać przez krótką chwilę oraz chwytać się ścian. W odróżnieniu od pierwszej części w “dwójce” nie ma losowych pojedynków, więc w razie czego jesteśmy w stanie ominąć naprzykrzających się przeciwników (nie wszystkich rzecz jasna; pojawiają się tu również bossowie).

 

W Gargoyle’s Quest II zaimplementowano prosty system rozwoju. Firebrand może z czasem rozwijać swoje umiejętności - zwiększyć siłę, szybkość, wytrzymałość. Także niektóre jego ataki zyskują nowe właściwości, co pomaga w różnych czekających nań wyzwaniach.

 

Gra, jak wspomnieliśmy, była prequelem pierwszej części. Ale miniseria doczekała się też kolejnej, trzeciej odsłony tworząc trylogię - był to Demon’s Crest wydany na SNES-a.

Wideo - Gargoyle's Quest II

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper