Grandia Xtreme - opis gry
Grandia Xtreme jest grą z gatunku RPG wyprodukowaną przez studio Game Arts i wydaną przez Enix na PS2 w 2002 roku. Xtreme to spin-off tej popularnej serii.
Xtreme w tytule oznacza w tym przypadku radykalne odejście od założeń poprzednich dwóch części Grandii. Grupa bohaterów nie wyrusza w świat, teraz przyjdzie im eksplorować przepastne lochy. System walki pozostał przy tym bez większych zmian - przeciwnicy są widoczni, a w trakcie starć wszystko kręci się wokół paska Battle Gauge (tym razem jednak w kształcie koła, a nie poziomej linii). Nasi podopieczni i wrogowie zaznaczeni są na niej reprezentującymi ich ikonkami i gdy znajdą się one w odpowiednim miejscu możemy zadecydować, jaką komendę wybrać.
Co do samych lochów - tych jest łącznie jedenaście. Jak na dungeon crawlera przystało, w dalszej części gry wielokrotnie będziemy musieli wracać do miasta (swoistej bazy wypadowej), by uzupełnić zapasy albo skupiać się tylko na rozwijaniu postaci, aby mogły sprostać nadchodzącym wyzwaniom na niższych/wyższych piętrach. Xtreme to jednak nie tylko walka, czasami przyjdzie nam również ruszyć trochę głową przy napotykanych tu i ówdzie zagadkach.
Fabularnie gra nie ma związku z Grandią I i II. Akcja toczy się w świecie zamieszkanym przez trzy rasy -- ludzi, Arcadian i Hazman -- którym zagraża zjawisko zwane Elemental Disorder. Ludzie wysyłają armię by zbadała sprawę, jednak pozostali, mimo zaoferowania pomocy, nie wykluczają po cichu, że wszystko ma związek z czyimś niecnym planem. Pokój wisi więc na włosku. Gracz wciela się w postać Evanna, łowcy, który posiada dar radzenia sobie z technologią znajdowaną w niektórych starożytnych ruinach. Razem z siedmioma towarzyszami rusza, by zbadać spuściznę minionej cywilizacji .
Grandia Xtreme, mimo zmiany formuły, spotkała się raczej z dość ciepłym przyjęciem. Chwalono bardzo dobry system walki i muzykę skomponowaną przez Noriyukiego Iwadare, gorzej wypadała rozwodniona przez eksplorację lochów fabuła i nie najlepszy balans rozgrywki, który odznaczał się nienaturalnymi przeskokami w poziomie trudności.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych