Growlanser Generations - opis gry
Growlanser Generations to składanka, którą tworzy druga i trzecia odsłona serii Growlanser. Oba tytuły reprezentują gatunek strategii turowych. Kompilacja ukazała się na PlayStation 2, za jej produkcję odpowiadało japońskie studio Career Soft, twórcy pierwowzorów.
Growlanser II: The Sense of Justice rozgrywa się w tym samym czasie i uniwersum co pierwsza część. Fabuła skupia się na wojnie między królestwami Rolandia i Burnstein, przy czym w odróżnieniu od oryginału tutaj wątek kręci się wokół tej drugiej strony konfliktu. Głównym bohaterem jest Wein Cruz, który w trakcie rozgrywki poznaje prawdę o konflikcie.
Pod względem rozgrywki mamy tu do czynienia ze strategią turową, w której jednak pewną rolę odgrywają też czynniki związane z czasem rzeczywistym - długość ‘ładowania się’ zaklęć, odległość między poszczególnymi jednostkami itd. “Dwójka” wprowadziła do formuły serii zwłaszcza jedną nowość - specjalne bronie zwane Ring Weapons, które można modyfikować za pomocą kryształów posiadających rozmaite właściwości. Poza walką z kolei ważne bywają spotkania protagonisty z wybrankami, od rozwoju których zależne jest zakończenie.
Growlanser III: The Dual Darkness to prequel rozgrywający się na długo przed wydarzeniami przedstawionymi w dwóch pierwszych częściach serii. Świat stoi na krawędzi katastrofy, ponieważ słońce staje się coraz słabsze, a jakby tego było mało wyniszczającą wojnę prowadzą między sobą królestwo Aggressival i federacja Xironia. Głównym bohaterem “trójki” jest Slayn Wilder, młody chłopak z amnezją poszukujący prawdy o sobie i bieżących wydarzeniach.
W trzeciej części trzon gameplayu pozostał bez zmian, lecz z drugiej strony rozgrywka doczekała się także znaczących modyfikacji. Liczba postaci uczestniczących w bitwach zmniejszyła się z ośmiu do czterech, najpotężniejsze umiejętności wymagają teraz kooperacji ze strony dwóch towarzyszy, a poza tym można je usprawniać. Inne, ważne novum warte napomknięcia to wprowadzenie ‘eksploracji’ na miarę tradycyjnych (j)RPG-ów - po mapie świata, miastach i dungeonach poruszamy się sterując bezpośrednio naszym podopiecznym.
Growlanser Generations nie wprowadza znaczących zmian do obu powyższych tytułów. Twórcy zaimplementowali funkcję auto-battle ułatwiającą zmagania z płotkami oraz dość rozbudowane opcje związane z voice-actingiem, a także dodali galerie z ilustracjami i muzyką.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych