Harvest Moon: Save the Homeland - opis gry
Harvest Moon: Save the Homeland to tzw. symulator życia z pewnymi elementami gry strategicznej wyprodukowany przez japońskie studio Victor Interactive i wydana przez Natsume na PlayStation 2 w 2001 roku. Była to pierwsza część tej popularnej serii na drugiej stacjonarnej konsoli Sony. Tytuł nie trafił do Europy.
Gracz wciela się tu w 21-latka, któremu umiera mieszkający w małej miejscowości dziadek. Chłopak początkowo przyjeżdża tylko po to, by zabrać rzeczy należącego do zmarłego, ale plany te ulegają radykalnym zmianom gdy protagoniście objawia się “Bogini żniw”, która prosi go o pomoc. W ciągu roku w okolicy ma powstać ośrodek wypoczynkowy i park rozrywki, a naszym zadaniem jest nie dopuścić by miasto spotkał ten los.
Podobnie jak w poprzednich częściach serii Harvest Moon, rozgrywka polega przede wszystkim na zarządzaniu farmą. Schemat jest w założeniach prosty - zasiewamy pola, dbamy o uprawy, a następnie to, co wyprodukowaliśmy sprzedajemy. Dość podobnie rzecz ma się też ze zwierzętami.
Zarabianie pieniędzy jest ważne, lecz nie najważniejsze. Kluczowe dla gameplayu jest nawiązywanie relacji z mieszkańcami okolicy, co może nie być z początku oczywiste zważywszy na fakt, iż nie ma tu pozwalających się skuteczniej integrować festiwali i możliwości wejścia w związek małżeński. Patent polega na tym, że wyszukujemy potrzebujących pomocy NPC-ów i staramy się im pomóc rozwiązując rozmaite problemy. Zachcianki znajomych mogą być różne, przy czym część z nich życzy sobie czegoś z naszej farmy, więc nie możemy jej zaniedbać.
W zależności od tego jakich znajomych sobie wynajdziemy, historia zostanie zwieńczona w inny sposób. Zakończeń jest łącznie dziewięć, a gra zachęca do ponownego jej przechodzenia. Przy następnych próbach pozostajemy z zarobionymi pieniędzmi i posiadanymi wcześniej zwierzętami.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych