Kena: Bridge of Spirits - opis gry
Kena: Bridge of Spirits to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Ember Lab. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PlayStation 4 i PlayStation 5.
Fabuła - Kena: Bridge of Spirits
Akcja produkcji Ember Lab rozgrywa się w świecie inspirowanym najrozmaitszymi kulturami Azji - od Japonii po indonezyjskie wyspy typu Bali czy Jawa. Jest to także świat, w którym powszechne jest zjawisko niepełnej śmierci. Dusze zmarłych, którzy przeżyli traumy i pozostawili po sobie niedokończone sprawy, pozostają w zawieszeniu między doczesnością a zaświatami.
Główną bohaterką jest tytułowa Kena, przewodniczka dusz, która stara się pomóc zmarłym pozostającym uwięzionym w limbo. Dociera ona do porzuconej setki lat temu wioski w poszukiwaniu ukrytej w górach świątyni. Jeden z wątków gry to tajemnica, jaką skrywa to porzucone dawno miejsce. Drugi - relacja Keny z jej ojcem, po której dziewczyna nosi ‘pamiątkę’: dużą bliznę sięgającą od dłoni do ramienia.
Rozgrywka - Kena: Bridge of Spirits
Kena: Bridge of Spirits to gra action-adventure inspirowana m.in. trójwymiarowymi odsłonami serii The Legend of Zelda. Kluczowym przedmiotem na wyposażeniu Keny jest magiczna laska. Posiada ona różne zastosowanie. Służy do walki (można nią wyprowadzać trzy rodzaje ataków), generuje osłonę chroniącą przed razami nieprzyjaciół (ma ona swoją wytrzymalość), a poza tym przydaje się też do mniej oczywistych czynności: jest w stanie przeistoczyć się w łuk, dostarcza wskazówek i może aktywować niektóre obiekty.
Bohaterka nie jest jednak wojowniczką, którą siłą i orężem upora się z każdym problemem stojącym jej na drodze. Dziewczyna ma też pewne ograniczenia - nie jest w stanie uporać się z każdym przeciwnikiem czy przeszkodą. Tu z odsieczą przychodzą jej małe, sympatyczne stworzenia zwane “rot”, które stanowią jeden z ważniejszych elementów rozgrywki. Są one trochę jak pikminy ze znanej serii Nintendo, pomagając bohaterce przy wielu czynnościach, przede wszystkim takich, z którymi nie jest sobie w stanie poradzić sama. Mogą one zatem pomóc w rozprawie z nieprzyjaciółmi, mogą też naprawić coś zepsutego, np. most, tworząc tym samym przejście i pozwolić kontynuować przygodę. Rotów w całej grze jest ponad sto i w odróżnieniu od pikminów nie umierają.
Dowodzenie podopiecznymi nie ogranicza się jednak tylko wydawania prostych poleceń. Roty nie tworzą całkowicie posłusznej armii. W niektórych sytuacjach potrzebują impulsu, by zacząć działać. Tym impulsem, decydującym czynnikiem, od którego zależy postawa małych pomocników, jest dyspozycja głównej bohaterki. Jeśli podczas starć znajdzie się ona w głębokiej defensywe, roty nie będą przesadnie skłonne do działania. Ich postawa ulegnie zmianie, gdy zobaczą, że szala przechyla się na korzyść Keny.
Komentarze (36)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych