Kirby 64: The Crystal Shards - opis gry
Kirby 64: The Crystal Shards to platformówka wyprodukowana przez HAL Laboratory i wydana przez Nintendo na konsoli Nintendo 64. Kirby 64 to kontynuacja wydanego na SNES-ie Kirby’s Dream Land 3 i jedna z niewielu części tej serii niereżyserowana przez jej twórcę, Masahiro Sakuraia.
Kirby 64 to platformówka wykonana w stylu 2,5D, co z grubsza oznacza tyle, że elementy otoczenia są wprawdzie trójwymiarowe, ale poruszamy się po z góry wyznaczonej przez twórców drodze. Fabuła opowiada o ataku ciemnej materii (Dark Matter) na planetę zamieszkaną przez wróżki. Jedna z nich, niejaka Ribbon, postanawia zabrać kryształ, który jest celem ataku, ale w wyniku pewnych perypetii roztrzaskuje się on na liczne części. Z pomocą przychodzi jednak Kirby - jego zadaniem będzie je wszystkie odnaleźć.
Kirby 64 w założeniach nie różni się od swoich poprzedników, ale część ta wprowadza rozwiązanie, które nie pojawiło się w serii już nigdy wcześniej i nigdy później. Mianowicie nabywanie zdolności oponentów, choć fanom cyklu znane, zostało tutaj rozbudowane o możliwość łączenia ich w celu zdobycia supermocy. Główny bohater ma normalnie do dyspozycji Burning, Stone, Ice, Needle, Bomb, Spark i Cutter. Ich fuzje natomiast dają nam jeszcze większe możliwości. Kirby potrafi się bowiem zamienić (na przykład) w lodówkę plującą jedzeniem lub ciska płonącym mieczem. Wszystkich zdolności jest łącznie 35, więc pole do popisu jest niemałe jak na dwuwymiarową platformówkę.
Celem misji Kirby’ego jest nie tylko odnalezienie części kryształu, ale także uratowanie przyjaciół, których opętała czarna materia - ci odgrywają tutaj rolę bossów. Po przywróceniu ich do normalnego stanu możemy odwiedzić nowe światy, aż do macierzy głównego antagonisty.
Oprócz głównego wątku gra oferuje także trzy minigry, w których zmagać mogą się cztery osoby na czterech poziomach trudności.
Komentarze (13)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych