Lode Runner

Lode Runner

6,4
35 oceny

Ocena wg platformy:

NES 6.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Hudson Soft
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna,   Zręcznościowa
Śr. czas:
14 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
31.07.1984
Producent:
Hudson Soft
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna,   Zręcznościowa
Śr. czas:
14 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
31.07.1984

Lode Runner - opis gry

Lode Runner to gra logiczno-zręcznościowa wyprodukowana pierwotnie pod skrzydłami Brøderbund Software przez Douglasa E. Smitha z myślą o komputerach Apple II, a następnie przeniesiona na wiele innych platform, w tym NES-a. Za konwersję na ten sprzęt odpowiadało Hudson Soft, czego rezultatem były pewne zmiany m.in. w stylu graficznym.

Gracz steruje tutaj poszukiwaczem złota, który węsząc za cennym kruszcem będzie musiał omijać liczne pułapki i polujące na niego roboty. Co ciekawe, w wersji gry na sprzęt Nintendo przeciwnicy przypominają Bombermana, późniejszą maskotkę Hudson Soft.

Dalsza część tekstu pod wideo

Plansze w Lode Runnerze są wielopoziomowe, poszczególne ich rejony łączą drabiny i poziomo zawieszone pręty, dzięki którym możemy się przemieszczać. Przeciwnicy, czyli wspomniane klony Bombermana, są nietykalni i nie dają nam wytchnienia, ale można im przeszkodzić kopiąc dziury w ziemi (w takim przypadku potrzebują chwili czasu by się wydostać), które po pewnym czasie wypełniają się z powrotem. Miecz ten może być jednak obusieczny - jeśli bowiem sami wpadniemy w taką pułapkę i nie zdołamy uciec (brak umiejętności skakania), nasz podopieczny traci życie.

Jak wspomnieliśmy na początku, kontrolowana przez gracza postać para się poszukiwaniem złota i właśnie to podczas rozgrywki jest celem nadrzędnym. Po zgarnięciu wszystkich obecnych na planszy świecidełek (z czasem, rzecz jasna, wyzwania stają się coraz bardziej wymyślne) musimy jeszcze znaleźć drabinę prowadząca do wyjścia, co ostatecznie wieńczy zmagania na danym levelu.

Dzieło Douglasa Smitha było w momencie premiery -- i w późniejszych latach -- oceniane niezwykle pozytywnie, znajdując miejsce na rozmaitych "listach wszech czasów." Lode Runner był także jedną z pierwszych gier, w których znalazł się edytor poziomów pozwalający graczom tworzyć własne wyzwania (edytor jest też dostępny na NES-ie).

Wideo - Lode Runner

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper