Lunar 2: Eternal Blue Complete - opis gry
Lunar 2: Eternal Blue Complete to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Game Arts z myślą o PlayStation i Saturnie. Wersja Complete to rozbudowana edycja drugiej części Lunar, która ukazała się pierwotnie na Sega CD.
Za fabułę odpowiada parający się pisarstwem Kei Shigema, który był też autorem scenariusza pierwszej części serii. Lunar 2 kontynuuje przedstawione w niej wątki, jednocześnie rozbudowując uniwersum. Akcja gry dzieje się na księżycu Lunar, który krąży wokół niezamieszkanej Niebieskiej Gwiazdy. Punktem wyjścia dla historii staje się zagrożenie ze strony Zophara. To on tysiąc lat wcześniej zniszczył życie na wspomnianej planecie. Gracz wciela się początkowo w Hiro, podróżnika, ale z czasem dołączają do niego inni. Co warto przy tej okazji podkreślić, mimo pewnej sztampowości scenariusz Lunara 2 cieszył i wciąż cieszy się sporym uznaniem. Jego wielkimi plusami byli sympatyczni bohaterowie, dobrze napisane dialogi i bogate w detale uniwersum.
Lunar 2 pod względem rozgrywki to standardowy (dwuwymiarowy) jRPG. Akcję obserwujemy tu z góry, ale względem wersji z Sega CD wyrugowano losowe pojedynki. Nie ma ich też na mapie świata. Zamiast tego przeciwnicy widoczni są podczas eksploracji w dungeonach.
Równie standardowe są potyczki, choć gracze -- czego nie było w poprzedniej części -- mogą tu decydować o pozycji swoich podopiecznych, a także o strategii działania ustalanej dla sztucznej inteligencji. Z wersji Complete usunięto system Magic Experience. Na Sega CD grający otrzymywali tzw. magic points, które służyły do ulepszania ataków magicznych. Na PS i Saturnie ograniczono się z kolei do zwyczajnego systemu rozwoju z poziomami doświadczenia.
Obie wersje dzielą też i inne różnice. Wersja Complete posiada wprawdzie mniejszą ilość animowanych cut-scenek, ale tym razem są one dłuższe. Więcej - z nowszej edycji wywalono cztery dungeony, kila zupełnie nowych dodano, część pozostawionych natomiast skrócono. W porównaniu do starszego sprzętu Segi poprawiono również nieco grafikę, np. niektóre potwory (w tym bossowie) pojawiają się w nowych szatach.
Komentarze (7)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych