MDK

MDK

7,4
94 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.9
PSone 7.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Shiny Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
21.11.1997
Europa:
21.11.1997
Producent:
Shiny Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
21.11.1997
Europa:
21.11.1997

MDK - opis gry

MDK to strzelanina TPP wydana na PlayStation w 1997 roku. Grę wyprodukowało Shiny Entertainment, ale konwersja z PC na sprzęt Sony była dziełem studia Neversoft. MDK zdobywało w momencie premiery bardzo wysokie noty, wyróżniając się świetnym gameplayem i unikalnym stylem.

W MDK gracz wciela się w postać Kurta Hectica, który musi uratować świat przed kosmitami eksploatującymi ziemskie surowce naturalne. Nieprzyjaciele posługują się w tym celu wielkimi statkami, tzw. Minecrawlerami, które demolują przy okazji ludzkie miasta. Brzmi poważnie i groźnie, ale gra nie wymaga od grającego wejścia w stan moralnego wzmożenia - przeciwnie, zamiast tego twórcy aplikują sporą dawkę humoru.

Dalsza część tekstu pod wideo

Akcję w MDK obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, wyłączając drobne wyjątki gdy używamy karabinu snajperskiego. Twórcy oferują jednak sporo innych atrakcji wśród których wymienić można sekcje “atmospheric re-entry” kiedy próbujemy się dostać z powietrza na pokład Minecralwera (unikając przy okazji wrogiego ognia), szybowanie, ucieczkę przed mającą eksplodować bombą, snowboard czy działanie pod przykrywką w stroju kosmity.

Gra posiada konkretną strukturę. Każdy poziom podzielono na tzw. “areny”, które połączone są tunelami. Każda arena inaczej rozkłada akcenty i wymaga od nas czegoś innego - strzelania, skakania albo rozwiązywania jakichś łamigłówek. Przed zniszczeniem Minecrawlera musimy załatwić bossa. Jeśli nam się to uda maszyna ulega zniszczeniu, a jej części wraz z załogą zostają wchłonięte przez strumień energetyczny. Z Kurtem dzieje się to samo i jego zadaniem jest się zawsze zeń wydostać.

Niepodważalnym atutem Kurta jest specyficzny kombinezon, który posiada wiele cennych właściwości, np. ochrania skórę przed atakami i przy ponownym wchodzeniu w atmosferę. Przednią część jego hełmu można odczepić, podłączyć do ramienia i używać jako broni z nieograniczoną ilością amunicji. Do dyspozycji jest także karabin snajperski ze stukrotnym zoomem i swego rodzaju spadochron zwanym Ribbon Chute, który pozwala pokonywać większe odległości i lądować bez uszczerbku na zdrowiu.

MDK chwalono w momencie premiery za robiącą wrażenie grafikę, humor i ekscytujący gameplay, który nie pozwalał się nudzić. Z krytyką spotkała się natomiast krótka kampania. Muzykę do tytułu Shiny napisał Tommy Tallarico - płytę z nią sprzedawano oddzielnie.

Wideo - MDK

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (16)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper