MDK - opis gry
MDK to strzelanina TPP wydana na PlayStation w 1997 roku. Grę wyprodukowało Shiny Entertainment, ale konwersja z PC na sprzęt Sony była dziełem studia Neversoft. MDK zdobywało w momencie premiery bardzo wysokie noty, wyróżniając się świetnym gameplayem i unikalnym stylem.
W MDK gracz wciela się w postać Kurta Hectica, który musi uratować świat przed kosmitami eksploatującymi ziemskie surowce naturalne. Nieprzyjaciele posługują się w tym celu wielkimi statkami, tzw. Minecrawlerami, które demolują przy okazji ludzkie miasta. Brzmi poważnie i groźnie, ale gra nie wymaga od grającego wejścia w stan moralnego wzmożenia - przeciwnie, zamiast tego twórcy aplikują sporą dawkę humoru.
Akcję w MDK obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, wyłączając drobne wyjątki gdy używamy karabinu snajperskiego. Twórcy oferują jednak sporo innych atrakcji wśród których wymienić można sekcje “atmospheric re-entry” kiedy próbujemy się dostać z powietrza na pokład Minecralwera (unikając przy okazji wrogiego ognia), szybowanie, ucieczkę przed mającą eksplodować bombą, snowboard czy działanie pod przykrywką w stroju kosmity.
Gra posiada konkretną strukturę. Każdy poziom podzielono na tzw. “areny”, które połączone są tunelami. Każda arena inaczej rozkłada akcenty i wymaga od nas czegoś innego - strzelania, skakania albo rozwiązywania jakichś łamigłówek. Przed zniszczeniem Minecrawlera musimy załatwić bossa. Jeśli nam się to uda maszyna ulega zniszczeniu, a jej części wraz z załogą zostają wchłonięte przez strumień energetyczny. Z Kurtem dzieje się to samo i jego zadaniem jest się zawsze zeń wydostać.
Niepodważalnym atutem Kurta jest specyficzny kombinezon, który posiada wiele cennych właściwości, np. ochrania skórę przed atakami i przy ponownym wchodzeniu w atmosferę. Przednią część jego hełmu można odczepić, podłączyć do ramienia i używać jako broni z nieograniczoną ilością amunicji. Do dyspozycji jest także karabin snajperski ze stukrotnym zoomem i swego rodzaju spadochron zwanym Ribbon Chute, który pozwala pokonywać większe odległości i lądować bez uszczerbku na zdrowiu.
MDK chwalono w momencie premiery za robiącą wrażenie grafikę, humor i ekscytujący gameplay, który nie pozwalał się nudzić. Z krytyką spotkała się natomiast krótka kampania. Muzykę do tytułu Shiny napisał Tommy Tallarico - płytę z nią sprzedawano oddzielnie.
Komentarze (16)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych