MDK2 - opis gry
MDK2 to gra akcji wyprodukowana przez kanadyjskie studio BioWare i wydana przez Interplay Entertainment na PC, Segę Dreamcast, PlayStation 2 oraz -- po latach w cyfrowej dystrybucji -- także na Wii. Główną zmianą względem popularnego pierwowzoru było dodanie nowych grywalnych postaci.
Akcja “dwójki” toczy się zaraz po zakończeniu pierwszej części. Kurtowi Hecticowi, głównemu bohaterowi poprzedniej gry, udało się powstrzymać inwazję kosmitów, którzy podczas ofensywy używali potężnych maszyn zwanych minecrawlerami. A przynajmniej tak się wszystkim wydawało. Wkrótce wychodzi na jaw, że na Ziemi ostał się jeszcze jeden pojazd tego typu - gdzieś na terytorium Kanady. Kurt wyrusza, by dokończyć dzieła, ale niespodziewanie porywa go kosmita znany jako Shwang Shwing.
MDK2 garściami czerpie z pierwowzoru, oferując podobny gameplay i niezbyt poważną otoczkę. Kurt wprawdzie został porwany, ale to nie znaczy, że będzie poza naszym zasięgiem. Więcej - grywalnymi postaciami będą tym razem także Dr. Fluke Hawkins, ekscentryczny naukowiec, oraz robopies Max. Każda z tych postaci posiada unikalne umiejętności i inną charakterystykę. Kurt świetnie nadaje się do walki i może likwidować przeciwników na odległość za pomocą swojej snajperki (warto dodać, że przy walkach z bossami broń ta jest i musi być często wykorzystywana); ma także swój specjalny kombinezon, dzięki któremu jest w stanie szybować i tym samym pokonywać większe odległości. Max ma sześć nóg - czterema potrafi strzelać, a jakby tego było mało w jego mechanicznym ciele zamontowano jet-pack. Dr. Hawkins jest fizycznie najsłabszy i poziomy, w których gra pierwsze skrzypce, polegają głównie na skradaniu się za plecami nieprzyjaciół i rozwiązywaniu zagadek. Nie jest jednak całkowicie bezbronny - potrafi np. przemienić się na krótki okres czasu w potwora.
Poszczególne konsolowe wersje nie różnią się od siebie zbyt wiele. Ta na PS2 dodawała możliwość wyboru poziomu trudności, natomiast na Wii poprawiono nieco grafikę, usprawniono lekko rozgrywkę oraz zaimplementowane sterowanie ruchem.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych