Marvel's Midnight Suns - opis gry
Marvel’s Midnight Suns to taktyczny RPG wyprodukowana przez studio Firaxis i wydany przez 2K Games. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series i Nintendo Switch.
Fabuła - Marvel’s Midnight Suns
Punktem wyjścia dla głównego wątku są tutaj eksperymenty doktora Faustusa, za sprawą których z wiecznego snu wybudzona zostaje Lilith, matka demonów. Lilith zawiązuje sojusz z organizacją Hydra, co stawia pod znakiem zapytania losy świata. Do obrony naszej planety oddelegowani zostali, rzecz jasna, członkowie Avengers, ale tym razem ich wysiłki spełzły na niczym. Gdy Avengers orientują się, że nic z tego nie będzie, Doktor Strange pozostawia w swoim Sanktuarium niesforną Wande i z pomocą Kapitan Marvel i Iron-Mana wyrusza na spotkanie samej Dozorczyni, która przy udziale gwiazd ugrupowania Midnight Suns, próbuje wskrzesić tajemniczą i przepotężną postać Łowcy (z ang. The Hunter). Pogrzebany w sarkofagu przez blisko 300 lat bohater okazuje się postacią, którą możemy zbudować od podstaw.
Rozgrywka - Marvel’s Midnight Suns
Zmagania rozpoczynamy od stworzenia własnego superbohatera, wspomnianego Łowcy (Huntera). Huntera możemy rozwijać, niczym w grach RPG, dokładając nowe umiejętności, modyfikując statystyki i zdobywając nowe karty. Zmieniamy też ubrania i budujemy relacje ze wszystkimi bohaterami. Te mają zaś niebagatelny wpływ na przebieg potyczek.
Najważniejszym filarem rozgrywki są turowe starcia. Do boju możemy zaciągnąć maksymalnie trzech bohaterów, którzy muszą stawić czoła wrogim jednostkom Hydry, a często bossom i przeciwnikom znanym z uniwersum Marvela. Obszar naszych działań jest na tyle mały, że możemy go podejrzeć w całości w dowolnym momencie. W każdej turze mamy do wykonania po kilka ruchów, ale nie jest to równoznaczne z użyciem kart (możemy też przemieszczać się w określone miejsca). To właśnie na kartach znajdziemy szereg ciosów czy możliwości pobocznych, takich jak leczenie, bonus dla całej drużyny czy wymiana talii, celem znalezienia czegoś lepszego. Co ważne, w siedzibie możemy każdemu bohaterowi przypisać określone karty, ale w trakcie walki są one losowane. Bazujemy więc na tym, co mamy - musimy kombinować i szukać rozwiązań także wśród elementów otoczenia. Możemy, dla przykładu, wykonać ogłuszenie lub odepchnięcie i uderzyć wrogiem o pobliską skrzynkę energetyczną, co niemal natychmiast pozbawi go życia. Innym razem chwycimy do ręki wielki głaz i zmiażdżymy oponenta. Możemy też odbić się od jakiegoś pojazdu lub palet i zaatakować ze zdwojoną siłą albo wyrwać latarnię uliczną z kablami i śrubami, a potem przyłożyć nią nieprzyjacielowi. Możliwości jest tutaj całe mnóstwo i są one rozwijane wraz z postępami w rozgrywce.
Jeżeli akurat nie bierzemy udziału w turowych sekwencjach walki, to przebywamy w siedzibie naszej grupy, gdzie poruszamy się swobodnie, niczym w grach RPG. Kamera wtedy ląduje za naszymi plecami. Regularnie rozmawiamy i współpracujemy ze zdecydowaną większością bohaterów Marvela. Możemy z nimi rozmawiać (wybierając poszczególne linie dialogowe), oglądać filmy, pływać w basenie czy realizować przeróżne aktywności (jak granie na konsoli) po to, by budować relacje. To bardzo ważna mechanika, bo przekłada się potem na dodatkowe bonusy w trakcie walki (też kooperacyjne) i ciosy unikalne. Siedziba pozwala nam także na odkrywanie artefaktów, pozyskaniu nowych ciuchów (tworzonych głównie przez Iron-Mana) czy ulepszaniu statystyk. To właśnie tutaj wybieramy też kolejny cel naszych zmagań.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych