Metroid Dread

Metroid Dread

8,6
34 oceny

Ocena wg platformy:

NS 8.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
MercurySteam
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
08.10.2021
Europa:
08.10.2021
Producent:
MercurySteam
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
08.10.2021
Europa:
08.10.2021

Recenzja redakcji

Metroid Dread – recenzja gry. Biegnij Samus, biegnij!
Wojtek Gruszczyk

Wojciech Gruszczyk

9.0
Metroid Dread – recenzja gry. Biegnij Samus, biegnij!
NS

Metroid Dread - opis gry

Metroid Dread to dwuwymiarowa gra action-adventure wyprodukowana przez studio MercurySteam i wydana przez Nintendo. Tytuł ukazał się na Nintendo Switch.

Fabuła - Metroid Dread

Dalsza część tekstu pod wideo

Metroid Dread to zwieńczenie historii snutej wcześniej przez cztery gry: Metroid, Metroid: Samus Returns, Super Metroid i Metroid Fusion. Fabuła kontynuuje wątki przedstawione w tej ostatniej grze. Po zniszczeniu planety SR388 i tzw. pasożyta X przez łowczynię głów Samus Aran Galaktyczna Federacja otrzymuje nagranie wskazujące, że zagrożenie bynajmniej nie przeminęło. By zbadać sprawę i znaleźć niedobitki pasożyta na planecie ZDR, decydenci GF wysyłają siedem robotów EMMI. Kontakt z jednostkami szybko się jednak urywa, w związku z czym ostatnią deską ratunku staje się Samus.

Rozgrywka - Metroid Dread

Główne założenia rozgrywki nie uległy zmianie względem poprzedników. W odróżnieniu od serii Prime w Metroid Dread mamy do czynienia z dwuwymiarową grą action-adventure (a konkretnie 2,5D). Już na początku zmagań Samus traci swoje wyposażenie i zdolności, które z czasem będzie musiała odzyskiwać, co pomoże jej dostawać się do trudniej dostępnych miejsc. 

W Metroid Dread pojawia się kilka nowych lub stosunkowo nowych umiejętności. Podobnie jak w remake’u Samus Returns z 3DS-a mamy możliwość swobodnego celowania i walki wręcz. Bohaterka potrafi ponadto się ślizgać, chwytać niektórych elementów otoczenia i skradać.

Podobnie jak w Metroid Fusion w produkcji MercurySteam istotne znaczenie ma motyw prześladowcy. Samus na swojej drodze wpada na roboty EMMI, które stanowią dla niej śmiertelne zagrożenie. Nie ma ona szans w otwartej walce, dlatego musi się skradać, ukrywać i robić jak najmniej hałasu. Jeśli nasza podopieczna zostanie złapana, ma jeszcze jedną -- i ostatnią -- szansę wyrwać się z uwięzi (poprzez kontratak).

Wideo - Metroid Dread

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper