Metroid Dread - opis gry
Metroid Dread to dwuwymiarowa gra action-adventure wyprodukowana przez studio MercurySteam i wydana przez Nintendo. Tytuł ukazał się na Nintendo Switch.
Fabuła - Metroid Dread
Metroid Dread to zwieńczenie historii snutej wcześniej przez cztery gry: Metroid, Metroid: Samus Returns, Super Metroid i Metroid Fusion. Fabuła kontynuuje wątki przedstawione w tej ostatniej grze. Po zniszczeniu planety SR388 i tzw. pasożyta X przez łowczynię głów Samus Aran Galaktyczna Federacja otrzymuje nagranie wskazujące, że zagrożenie bynajmniej nie przeminęło. By zbadać sprawę i znaleźć niedobitki pasożyta na planecie ZDR, decydenci GF wysyłają siedem robotów EMMI. Kontakt z jednostkami szybko się jednak urywa, w związku z czym ostatnią deską ratunku staje się Samus.
Rozgrywka - Metroid Dread
Główne założenia rozgrywki nie uległy zmianie względem poprzedników. W odróżnieniu od serii Prime w Metroid Dread mamy do czynienia z dwuwymiarową grą action-adventure (a konkretnie 2,5D). Już na początku zmagań Samus traci swoje wyposażenie i zdolności, które z czasem będzie musiała odzyskiwać, co pomoże jej dostawać się do trudniej dostępnych miejsc.
W Metroid Dread pojawia się kilka nowych lub stosunkowo nowych umiejętności. Podobnie jak w remake’u Samus Returns z 3DS-a mamy możliwość swobodnego celowania i walki wręcz. Bohaterka potrafi ponadto się ślizgać, chwytać niektórych elementów otoczenia i skradać.
Podobnie jak w Metroid Fusion w produkcji MercurySteam istotne znaczenie ma motyw prześladowcy. Samus na swojej drodze wpada na roboty EMMI, które stanowią dla niej śmiertelne zagrożenie. Nie ma ona szans w otwartej walce, dlatego musi się skradać, ukrywać i robić jak najmniej hałasu. Jeśli nasza podopieczna zostanie złapana, ma jeszcze jedną -- i ostatnią -- szansę wyrwać się z uwięzi (poprzez kontratak).
Komentarze (8)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych