Mortal Kombat Mythologies: Sub-Zero - opis gry
Mortal Kombat Mythologies: Sub Zero to side-scrollowana gra action-adventure wyprodukowana przez Midway Games. Tytuł ukazał się na PlayStation i Nintendo 64. Fabuła kręciła się tu wokół Sub-Zero, jednej z najpopularniejszych postaci w uniwersum MK.
Akcja gry toczy się przed wydarzeniami ukazanymi w pierwszej części Mortal Kombat. Głównym bohaterem jest Sub-Zero, ninja z klanu Lin Kuei, który od czarownika Quan Chi otrzymuje zadanie wykradzenia mapy z klasztoru Shaolin. To będzie jednak tylko początek grubszej intrygi.
Produkcję Midway określa się jako action-adventure, jednak sterowanie przywodzi tu na myśl klasyczne, dwuwymiarowe bijatyki spod szyldu MK. Gracz ma cztery przyciski odpowiedzialne za wyprowadzanie ciosów, jeden odpowiedzialny za blok i jeszcze jeden za bieg. Do tego dochodzą różne kombinacje ciosów, a także możliwość zmiany w kierunku, w którym porusza się główny bohater. Całość spajają menusy, z poziomu których jesteśmy w stanie zarządzać inwentarzem, punktami doświadczenia, umiejętnościami itd.
Przygodę zaczynamy z niewielką ilością energii i ograniczoną liczbą żyć. Z czasem ulega to zmianie - Sub-Zero zgarnia bowiem punkty doświadczenia za wykonywanie combosów, które przyczyniają się do rozwoju postaci, tzn. podniesienia siły, odblokowania specjalnych technik itd. Jeśli chodzi o te drugie, to ich użycie reguluje stosowny pasek (określany jako “ice meter”), który musi być na odpowiednim poziomie, by można było użyć jakiejkolwiek zdolności. I ice meter, i zdrowie regenerujemy zgarniając odpowiednie przedmioty pojawiające się w trakcie zmagań.
MK Mythologies nie powaliło na kolana fanów serii i media branżowe. Gra otrzymywało bardzo przeciętne noty, żeby nie powiedzieć - słabe. Co ciekawe, twórcy zdecydowali się, pomijając wszelkie inne bolączki, zaimplementować system haseł, które umożliwiały kontynuowanie zabawy przy następnych sesjach z konsolą.
Wersje z PS i N64 za bardzo się między sobą nie różniły. Wyjątek stanowiły przede wszystkim filmowe przerywniki, które, ze względu na mało pojemny nośnik danych, na sprzęcie Nintendo przybrały postać statycznych obrazów.
Komentarze (12)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych