Ninja Gaiden 3 - opis gry
Ninja Gaiden 3 jest grą akcji z gatunku slasher wyprodukowaną przez japońskie studio Team Ninja i wydaną przez Tecmo Koei w marcu 2012 roku na na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Jest to pierwsza odsłona Ninja Gaiden wydana po 2004 roku, w pracach nad którą nie uczestniczył Tomonobu Itagaki. Na stanowisku reżysera zastąpił go Yosuke Hayashi.
Autorem scenariusza do „trójki” jest Masato Kato, który pracował wcześniej m.in. nad skryptem do słynnego Chrono Trigger (1995). Fabuła, jaką opowiada Ninja Gaiden 3, zaczyna się trzęsieniem ziemi - gracz od razu wrzucony zostaje w historię, zaczynającą się atakiem tajemniczej organizacji na Londyn. Napastnicy chcą koniecznie, by do mglistego miasta przybył Ryu Hayabusa, jednak kiedy już do tego dochodzi, zmuszeni są ratować się ucieczką. Jak się jednak okazuje, był w tym jakiś cel, bo ninja okazuje się kluczową postacią większej historii, zapoczątkowanej przez tajemniczego jegomościa w masce, z którym Ryu musi się zmierzyć już na samym początku. On też, a raczej legendarny miecz należący wcześniej do Ryu, przyprawia głównego bohatera o bliznę na ramieniu, będącą efektem wirusa, który przez broń dostał się do jego ciała.
Rozgrywka w Ninja Gaiden 3 nie zmieniła się wiele od czasu wydanej w 2004 roku części pierwszej. Wprawdzie najważniejsza w grze Japończyków jest oczywiście walka, jednak to nie jedyny element rozgrywki. Występują tu co prawda proste zagadki, ale sprowadzają się przeważnie tylko do prostego schematu, więc nie są zbytnio wyszukane. Podczas swojej krwawej przygody główny bohater korzysta łącznie z sześciu typów ostrzy oraz trzech odmian ninpo. Podobnie jak w oryginale, system walki jest wystarczająco głęboki, by utrzymać gracza przed telewizorem na kilkanaście godzin, choć nie da się ukryć, że został znacznie uproszczony. Wszystko dzięki animacji ciosów - przy umiejętnej grze na ekranie ogląda się prawdziwy spektakl. Ryu z wielką gracją radzi sobie z kolejnymi hordami potworów, których część powraca z pierwszej i drugiej części, natomiast pojedynki z bossami pełne są sekwencji Quck Time Events.
Gra spotkała się z chłodnym przyjęciem recenzentów oraz graczy. Produkcji Team Ninja zarzucano spłycenie rozgrywki oraz zbyt wiele elementów zapożyczonych z zachodnich tytułów. Na początku 2013 na Wii U ukazała się ulepszona wersja „trójki” pt. Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych