Metal Gear Rising: Revengeance - opis gry
Metal Gear Rising: Revengeance jest dynamiczną grą akcji wyprodukowaną przez japońskie studio Platinum Games we współpracy z Kojima Productions i wydaną przez Konami w lutym 2013 roku na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360, oraz w 2014 roku na PC i 2016 roku na smartfonach. Producentem Revengeance jest Atsushi Inaba, który ma na koncie m.in. Okami, Vanquish czy podobną gatunkowo do przygód Raidena Bayonettę.
Po raz pierwszy o projekcie usłyszeliśmy podczas E3 2009, gdy gra nosiła tytuł Metal Gear Solid: Rising. Zamysłem Hideo Kojimy było, aby nad grą pracował młodszy zespół, który opowiedziałby historię Jacka Raidena, która miała miejscy pomiędzy „dwójką” a „czwórką”. Pomimo faktu, że protagonista jest w połowie cyborgiem, tytuł miał pozostać skradanką i działać w oparciu o silnik Fox Engine. Z czasem okazało się, że młodzi deweloperzy nie potrafili pogodzić ze sobą koncepcji Zan-datsu („tnij i bierz”) z elementami stealth. Kojima podjął w związku z tym decyzję, aby przekazać projekt w ręce Platinum Games, które przemianowało MGS: Rising na Metal Gear Rising: Revengeance, osadziło akcję po wydarzeniach z czwartej odsłony, a rozgrywkę oparło głównie na akcji. Historia, jaką opowiada Revengeance, rozgrywa się cztery lata po upadku Patriotów. Raiden pracuje jako ochroniarz VIP-ów, gdy jeden z jego afrykańskich klientów zostaje brutalnie zamordowany przez grupę terrorystyczną Desperados. Jack traci w walce oko, jednak powraca z nową zbroją gotowy pomścić byłego pracodawcę i zaprowadzić porządek w tamtejszym regionie.
Rozgrywka w grze Platinum Games przypomina wcześniejszy tytuł Japończyków - Bayonetta. Raiden używa w walce słabych i silnych ataków, skomplikowanych kombinacji ciosów, nie dysponuje przy tym klasycznym blokiem, lecz możliwością parowania uderzeń. Twórcy nie zrezygnowali z koncepcji Zan-datsu, zatem baterie regenerujące zdrowie i energię pozyskujemy z ciał pokonanych cyborgów. Największym novum w obrębie całego gatunku jest tzw. Blade Mode. Korzystając z tej opcji, gracz może przeciąć kataną niemal wszystko, zaznaczając linię cięć prawą gałką analogową. Mimo iż Revengeance to przede wszystkim gra akcji, autorzy nie zapomnieli o korzeniach, stąd możliwość unieszkodliwienia oponenta z zaskoczenia, a także obecność Codeca. Bardzo liczne pojedynki z bossami pełne są sekwencji Quick Time Events, w dodatku japoński deweloper postanowił uatrakcyjnić gameplay, tworząc m.in krótkie sekwencje zręcznościowe. Pokonując członków Desperados Enforcement, Raiden pozyskuje oręż adwersarzy.
Początkowo gra miała działać w oparciu o Fox Engine, jednak Platinum Games wolało pracować przy użyciu znanych sobie narzędzi, dlatego Rising hula na silniku Havok. W rolę Raidena ponownie wcielił się Quinton Flynn, a za dynamiczną ścieżkę dźwiękową odpowiada Jamie Christopherson, autor muzyki do Lost Planet czy Onimusha: Dawn of Dreams.
Komentarze (62)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych