Vanquish - opis gry
Vanquish to dynamiczna gra akcji stworzona przez ojca serii Resident Evil, Shinji’ego Mikami, w japońskim studio Platinum Games. Jest to pierwsza produkcja słynnego dewelopera od czasu odejścia z Capcomu. Vanquish w 2010 roku otrzymał szereg nagród i wyróżnień, w tym za najbardziej oryginalną grę i najlepszą strzelaninę. Po latach produkcja trafiła też na PC, PS4 i Xbox One.
Akcja gry Platinum Games przenosi gracza w niedaleką przyszłość, w której Stany Zjednoczone stworzyły stację kosmiczną, pozwalającą czerpać energię. Rosjanom taka sytuacja jest wyjątkowo nie na rękę, wysyłają więc na stację zastępy robotów, zajmując ją dla siebie. Następnie wystrzeliwują w kierunku San Francisco potężną wiązkę energii, doszczętnie niszcząc amerykańskie miasto. Prezydent USA, Elizabeth Winters, wysyła na stację kosmiczną oddział Bravo, na czele którego stoi porucznik Robert Burns. Jednym z nowych członków drużyny jest Sam Gideon, główny bohater gry, która w czasie misji korzysta z nowoczesnego nanokombinezonu ARS. Aby odbić placówkę i zapobiec kolejnym atakom z orbity, bohaterowie muszą zniszczyć rosyjską armię robotów oraz uratować amerykańskiego naukowaca, dr Francoisa Candide’a.
Vanquish jest trzecioosobowym shooterem, charakteryzującym się niesamowitą dynamiką, kojarzącą się ze strzelaninami 2D. Na pierwszy rzut oka wymiana ognia z przeciwnikami prezentuje się standardowo - gracz musi korzystać z osłon, Sam dysponuje maksymalnie trzema pukawkami, które można upgrade’ować, a także zestawem granatów. Akcja w grze jest jednak bardzo szybka, w dodatku protagonista potrafi wykonywać błyskawiczne ślizgi, zmieniając pozycję w mniej niż kilka sekund. W ferworze walki można uruchomić tryb AR, który chwilowo spowalnia czas i pozwala na oddanie kilku/kilkunastu celnych strzałów. Największe wyzwanie stanowią pojedynki z ogromnymi maszynami, które podczas starć transformują się w swoje groźniejsze wersje. Aby gracz mógł na moment odpocząć od dynamicznych potyczek, deweloper pomyślał m.in. o misjach snajperskich, w których pozostając niezauważonym należy zestrzelić kamery lub wartowników. Po zakończeniu kampanii, gracze mogą spróbować swoich sił na planszach z wyzwaniami.
Produkcja Platinum Games działa na podrasowanym silniku Bayonetty, ciesząc oko szczegółową grafiką i bardzo płynną animacją, co w przypadku tego tytułu jest szczególnie istotne. Sega pozwoliła zadecydować nam, w jakim języku chcemy grać, umieszczając na płycie dubbing angielski, japoński, francuski oraz włoski.
Komentarze (46)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych