Persona 4 Arena - opis gry
Persona 4 Arena jest bijatyką 2D wyprodukowaną przez japońskiego dewelopera Arc System Works oraz Atlus, a następnie wydaną w 2012 roku na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Arena jest spin-offem popularnej serii jRPG-ów pt. Persona.
Historia napisana na potrzeby bijatyki twórców BlazBlue, rozgrywa się na dwa miesiące przed wydarzeniami z Shin Megami Tensei: Persona 4 i trzy lata po finale wątku The Answer z Shin Megami Tensei: Persona 3 FES. Podobnie jak miało to miejsce w „czwórce”, akcja Arena dzieje się w fikcyjnym japońskim mieście Inaba. Część wydarzeń i tak przenosi się do świata TV, alternatywnej rzeczywistości, w której ludzkie uczucia i kompleksy materializują się w formie tytułowych Person. Świat alternatywny pojawia się w szkole średniej Yasogami. Gracz śledzi losy większości bohaterów z Shin Megami Tensei: Persona 4 oraz Shin Megami Tensei: Persona 3 FES. Grywalnymi postaciami są tu m.in. Yu Narukami, Yosuke Hanamura, Chie Satonaka, Yukiko Amagi, Kanji Tatsumi, Naoto Shirogane czy Teddie.
Produkcja Arc System Works jest tradycyjną bijatyką 2D, w której dwoje wojowników toczy pojedynek jeden na jednego. Aby zwyciężyć, trzeba oczywiście zbić pasek życia oponenta do zera lub w przypadku zakończenia walki po czasie, posiadać dłuższy pasek niż przeciwnik. System walki jest bardzo głęboki, co w połączeniu z wyjątkowo wysokim tempem gry, pozwala sprawnemu graczowi tworzyć kombinacje ciosów, powodując, że rywal przegra starcie, zanim zdoła wyprowadzić cios. Najbardziej interesującym aspektem systemu, a jednocześnie kluczem do zwycięstwa, jest przywoływanie Person, które na wiele sposobów wspomagają daną postać w walce. Oprócz rozbudowach trybów dla samotnego gracza, Persona 4 Arena umożliwia starcia z żywym przeciwnikiem na jednej konsoli lub przez Sieć.
Persona 4 Arena jest jedną z najładniejszych gier 2D, co nie powinno dziwić, skoro pracowali przy niej graficy z Arc System Works. Postaci są doskonale animowane i w efekcie gra przypomina wysokobudżetowy film anime. Do wyboru na płycie mamy japońską oraz angielską wersję językową, a za ścieżkę dźwiękową odpowiada Shoji Meguro.
Komentarze (8)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych